ممکن است دولت اجازه ترکیب واکسن آسترازنکا و فایزر را بدهد

توریست مالزی – دولت در حال بررسی امکان واکسیناسیون هترولوگ یا مخلوطی از دو نوع مختلف واکسن است که به عنوان بخشی از برنامه ملی ایمن سازی کووید به...
توریست مالزی – دولت در حال بررسی امکان واکسیناسیون هترولوگ یا مخلوطی از دو نوع مختلف واکسن است که به عنوان بخشی از برنامه ملی ایمن سازی کووید به کار گرفته می شود.

به گزارش مالای میل، خیری توضیح داد که چگونه داده های دریافت کنندگان واکسن Pfizer-BioNTech و AstraZeneca به عنوان دوز اول و دوم آنها نتایج امیدوار کننده ای را در افزایش میزان اثر بخشی واکسن نشان می دهد.

وی گفت: اطلاعات حاصل از تحقیقات انجام شده در آلمان نشان داد که استفاده از رویکرد ناهمگن می تواند آنتی بادی های خنثی کننده را در گیرنده تقویت کند که در نهایت از آنها در برابر ظهور انواع جدید کووید – ۱۹ محافظت می کند. ما برخی از داده ها را در مورد واکسیناسیون هترولوگ با استفاده از AstraZeneca برای دوز اول و واکسن Pfizer برای دوز دوم از آلمان دریافت کرده ایم که نشان می دهد آنتی بادی های خنثی را تقویت می کند و در برابر انواع مختلف موثرتر است. اما نمی خواهیم قبل از دریافت اطلاعات بیشتر، سریع تصمیم بگیریم. لازم است قبل از تصمیم گیری وی و وزیر بهداشت، داتوک سری دکتر ادهم بابا، توصیه هایی توسط گروه فنی کار NIP به کمیته خود ارائه دهند. دولت همچنین به دلیل محدودیت های موجود در عرضه، در حال بررسی واکسیناسیون های ناهمگن است. و ممکن است در نهایت این کار را انجام دهیم.

وی گفت: ‘همچنین ، وقتی با محدودیت های تأمین واکسن روبرو هستید، می توانید همه چیز را با هم مخلوط کرده و اطمینان حاصل کنید که اثر واکسن همچنان وجود دارد.

داده های اولیه از یک آزمایش در آلمان که شامل یک گروه آزمایشی کوچک شامل ۲۶ بیمار جوان بود، نشان داد که ترکیبی از دوز واکسن AstraZeneca و Pfizer ممکن است پاسخ های ایمنی را چهار برابر بیشتر از دو دوز یکسان واکسن بدهد. این آزمایش نشان داد که روش های واکسیناسیون هترولوگ در خنثی سازی آنتی بادی ها برای محافظت از گیرندگان در برابر انواع جدید کووید – ۱۹ مانند سویه های آلفا و بتا موثرتر هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه + شانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!