موشک اروپایی دو ماهواره مخابراتی برای هند و مالزی به فضا برد

توریست مالزی – موشک اروپایی آریان ۵ دو ماهواره مخابراتی را از آمریکای جنوبی به مدار زمین برد. اپراتور یکی از ماهواره ها شرکتی در مالزی و اپراتور دیگری...
توریست مالزی – موشک اروپایی آریان ۵ دو ماهواره مخابراتی را از آمریکای جنوبی به مدار زمین برد. اپراتور یکی از ماهواره ها شرکتی در مالزی و اپراتور دیگری شرکتی در هند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، طی این عملیات یک موشک آریان ۵ (متعلق به آریان اسپیس) از بندر فضایی اروپا در گینه به فضا پرتاب شد. ۲ ماهواره‌ای که همراه موشک به فضا پرتاب شدند، ۴۰ دقیقه پس از عملیات به مدار در نظر گرفته شده رسیدند. یکی از ماهواره‌ها MEASAT-3d نام دارد و اپراتور آن شرکت مخابراتی مالزیاییMEASAT است.

در بیانیه شرکت آریان اسپیس درباره این مأموریت آمده است: ماهواره جدید سرعت پهنای باند اینترنت را در مناطقی از مالزی تا ۱۰۰ مگابیت برثانیه افزایش می‌دهد که دسترسی به شبکه اینترنت زمینی محدود است یا وجود ندارد. همچنین این ماهواره ظرفیت اضافی برای توزیع ویدئو با کیفیت HD، ۴K و در نهایت ۸K در منطقه آسیا-اقیانوسیه را فراهم می‌کند.

ماهواره دیگر که در این مأموریت به فضا رفت GSAT-24 نام دارد که اپراتور آن «نیواسپیس ایندیالیمیتد» است. طبق بیانیه آریان اسپیس این ماهواره سرویس‌های با کیفیت تلویزیونی، مخابراتی و پخش محتوا را فراهم می‌کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!