نام ایران در لیست سیاه پولشویی اروپا باقی ماند

توریست مالزی – کمیسیون اتحادیه اروپا لیست بروز شده خود از کشورهایی که می‌گوید “بخاطر اهمال در مبارزه با حمایت مالی از تروریسم و پول‌شویی” برای اتحادیه اروپا تهدید...
توریست مالزی – کمیسیون اتحادیه اروپا لیست بروز شده خود از کشورهایی که می‌گوید “بخاطر اهمال در مبارزه با حمایت مالی از تروریسم و پول‌شویی” برای اتحادیه اروپا تهدید هستند را منتشر کرد. نام ایران نیز در این لیست دیده می‌شود.
به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا ۲۳ کشور را به دلایل یاد شده در لیست سیاه پولشویی قرار داده است. این کشورها، افغانستان، ساموآی آمریکا، باهاماس، بوتسوانا، کره شمالی، اتیوپی، غنا، گوآم، ایران، عراق، لیبی، نیجریه، پاکستان، پاناما، پورتوریکو، ساموآ، عربستان، سریلانکا، سوریه، ترینیداد و توباگو، تونس، ویرجین آمریکا و یمن هستند. پاناما و عربستان تازه به این لیست اضافه شده‌اند.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، علاوه بر آسیبی که به اعتبار این کشورها وارد می‌شود، قرار گرفتن در این لیست، در روابط مالی با اتحادیه اروپا پیچیدگی‌هایی به وجود می‌آورد. همچنین بانک‌های اتحادیه اروپا باید بررسی‌های اضافه‌ای راجع به پرداخت پول به نهادهای کشورهایی انجام دهد که در این لیست قرار دارند.
هفتمین جلسه سالانه آژانس و اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار و اتحادیه اروپا یک بار دیگر حمایت خود را از نقش آژانس در تایید و نظارت بر اجرای برجام از سوی ایران اعلام کرد.
نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی از برگزاری هفتمین جلسه سالانه آژانس و اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، خبر داد و نوشت: “اتحادیه اروپا حمایت خود را از نقش آژانس در تأیید و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برنامه جامع برنامه جامع (JCPOA) تأیید و اعلام کرد. “

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!