نخست وزیر مالزی: تحولات خاورمیانه را به دقت رصد می‌کنیم

نخست وزیر مالزی در واکنش به قطع روابط عربستان و برخی کشورها با قطر اعلام کرد که این کشور تحولات خاورمیانه را به دقت رصد می‌کند.
توریست مالزی – نخست وزیر مالزی در واکنش به قطع روابط عربستان و برخی کشورها با قطر اعلام کرد که این کشور تحولات خاورمیانه را به دقت رصد می‌کند.

نجیب تون رزاق که با خبرنگاران گفت‌وگو می کرد، گفت که از تحولات خاورمیانه مطلع است و پیش از اتخاذ هرگونه تصمیمی در این باره تحولات خاورمیانه را به دقت رصد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مالزی روابط نزدیکی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، تصریح کرد: منتظر مانده و نظاره‌گر رویدادها هستیم. در حال حاضر نمی دانیم که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است.

مالزی روابط بسیار صمیمی و دوستانه با کشورهای عربستان و امارات دارد و نخست وزیر این کشور طی ماه‌های گذشته بارها به عربستان سفر کرده است.

اظهارات نخست وزیر مالزی در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌اند. این کشورها قطر را به حمایت از “گروه های تروریستی” متهم کرده‌اند.

عربستان سعودی این خبر را اوایل صبح دوشنبه از طریق خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد.

همزمان گزارش شده است که دولت مورد حمایت عربستان در یمن نیز ارتباط خود را با قطر قطع کرده است. دولت مورد حمایت سازمان ملل مستقر در شرق لیبی هم قطع روابط خود با قطر را اعلام کرده است.

منبع: روزنامه استار

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!