نصف فقرای جهان در ۵ کشور زندگی می‌کنند

توریست مالزی – بانک جهانی اعلام کرد ۷۳۶ میلیون نفر در دنیا با فقر مطلق مواجه هستند که نصف این رقم فقط در ۵ کشور زندگی می‌کنند.۵ کشور دارای...
توریست مالزی – بانک جهانی اعلام کرد ۷۳۶ میلیون نفر در دنیا با فقر مطلق مواجه هستند که نصف این رقم فقط در ۵ کشور زندگی می‌کنند.۵ کشور دارای بالاترین تعداد فقیر به ترتیب عبارتند از: هند، نیجریه، جمهوری دموکرات کنگو، اتیوپی و بنگلادش. این کشور‌ها اتفاقاً پرجمعیت‌ترین کشور‌های جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا هم هستند.
از ۷۳۶ میلیون فقیر مطلق در جهان، ۳۶۸ میلیون نفر یعنی نیمی از کل فقط در ۵ کشور جهان زندگی می‌کنند.
به گزارش بانک جهانی، بر اساس این گزارش دو منطقه‌ای که روی هم ۸۵ درصد (۶۲۹ میلیون) جمعیت فقیر دنیا را در خود جای داده اند؛ بنابراین برای ادامه هدف جهانی کاهش فقر مطلق به کمتر از ۳ درصد تا ۲۰۳۰، کاهش زیاد فقر در این پنج کشور حیاتی است. کسانی که با کمتر از روزی ۱.۹ دلار زندگی می‌کنند، دچار فقر مطلق هستند.
بانک جهانی پیش بینی کرده است فقر مطلق در هند و بنگلادش تا ۲۰۳۰ به صفر نزدیک می‌شود، ولی فقر در نیجریه، کنگو و اتیوپی تغییری نخواهد کرد و همین قدر بالا می‌ماند. پیشرفت نامتوازن در این پنج کشور نشان دهنده سرعت نابرابر رشد جهانی است. این پیامد که فقر مطلق تقریباً در سراسر دنیا ریشه کن می‌شود جز در منطقه جنوب صحرای آفریقا، مطمئناً دنیایی بدون فقر را به تصویر نمی‌کشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!