هشدار سازمان جهانی بهداشت دربارۀ ویروس مرموز «کووید مستمر»

توریست مالزی – آخرین تحقیقات دربارۀ ویروس کرونا و آثار آن بر بدن مبتلایان نشان داده است که این ویروس در بدن شمار قابل توجهی از بیماران کووید۱۹ برای...
توریست مالزی – آخرین تحقیقات دربارۀ ویروس کرونا و آثار آن بر بدن مبتلایان نشان داده است که این ویروس در بدن شمار قابل توجهی از بیماران کووید۱۹ برای مدتی بسیار طولانی‌تر از دوره متعارف باقی می‌ماند و در برخی موارد حتی باعث ناتوانی بیماران می‌شود؛ موضوعی که باعث شده تا سازمان جهانی بهداشت درباره مقاومت برخی گونه‌های این ویروس در بدن بیماران هشدار دهد.

به گزارش یورونیوز، این سازمان اعلام کرد که «کووید مستمر» باید از سوی کشورها و مقامات بهداشتی «در بالاترین درجه اهمیت» قرار بگیرد.

هانس کلوگه، مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این موضوع یک اولویت روشن برای سازمان جهانی بهداشت است. اگر بخواهیم عواقب طولانی مدت و راههای درمان کووید۱۹ را بشناسیم باید به افرادی که برای مدت طولانی علائم ابتلا به این بیماری را دارند، توجه جدی بکنیم.»

دلیل اینکه چرا برخی از بیماران برای ماهها همچنان درگیر بیماری کووید۱۹ هستند، روشن نیست. این افراد پس از مثبت شدن آزمایش کرونا و با وجود آنکه تحت درمان قرار می‌گیرند، برای ماهها برخی از علائم این بیماری همچون خستگی مفرط، مشکلات تنفسی، اختلالات عصبی و مشکلات قلبی را دارند.

هانس کلوگه می‌گوید: «این موضوع واقعی و درخور توجه است. بطور متوسط از هر ۱۰ مبتلای به کووید۱۹ یک نفر همچنان پس از ۱۲ هفته علائم این بیماری را نشان می‌دهد و گاه این مدت بسیار بیشتر است.»

سازمان جهانی بهداشت از مقامات بهداشت و موسسات تحقیقات پزشکی اروپایی خواسته است که «یک برنامه تحقیقاتی مشترک» را برای جمع آوری هماهنگ داده‌ها در این باره آغاز کنند و بر اساس یافته‌های خود و با همکاری دیگر اعضای این سازمان، یک برنامۀ استراتژیک جامع برای چگونگی درمان مبتلایان به «کووید مستمر» طراحی کنند.

پیش از این در اوایل ماه فوریه سازمان جهانی بهداشت اولین سمینار مجازی را در موضوع «کووید مستمر» برای یافتن تعریفی از این بیماری، نامگذاری رسمی آن و روش‌های هماهنگ مطالعه و مقابله با آن برگزار کرده بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!