هنرمندان ایرانی در جشنواره فرهنگ وهنر و جشنواره نور و حرکت

آیین گشایش سومین جشنواره بین المللی فرهنگ وهنر و جشنواره نور و حرکت پوتراجایا ۲۰۱۵ با حضور هنرمندان ایران امروز ۳۰ اکتبر برابر ۸ آبان ماه انجام میشود.
آیین گشایش سومین جشنواره بین المللی فرهنگ وهنر و جشنواره نور و حرکت پوتراجایا ۲۰۱۵ با حضور هنرمندان ایران امروز ۳۰ اکتبر برابر ۸ آبان ماه انجام می شود.

سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر پوتراجایا همراه با اولین جشنواره نور و حرکت پوتراجایا در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اکتبر و اول نوامبر۲۰۱۵ با حضور کشورهای ایران، ترکیه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، تونس، کویت، قطر، عربستان و اندونزی و همچنین مدیران و مسئولان شرکت ها و نهادهای همکار دراین جشنواره همانند یایاسان رستو مرکز نشر و کتابت قرآن کریم مالزی، انجمن خوشنویسان مالزی و مرکزگردشگری و توریسم مالزی برگزار می شود.

در این جشنواره ،نمایشگاههای هنرهای تجسمی، آثار اسلامی، جشنواره موسیقی و غذا و برگزاری نشست ها و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی، بازار اسلامی و برنامه های متنوع دیگر در خیابان اصلی شهر پوتراجایا و سالنها و آمفی تآتر شرکت پوتراجایا برگزار می شود.

مسئولین برگزار کننده این جشنواره با ارائه یک بسته فرهنگی و گردشگری سه روزه با تخفیف، آماده استقبال از مهمانان و گردشگران علاقمند در جشنواره فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی هستند.

جمهوری اسلامی ایران نیز به همت و هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با حضور فعال در سه دوره مختلف این جشنواره بین المللی از فعالان این جشنواره بوده است.

در اولین دوره برگزاری این جشنواره، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور در نمایشگاه هنرهای تجسمی و دعوت از هنرمندان ایرانی مقیم مالزی در نقاشی، خوشنویسی، تذهیب و نگارگری و دعوت اختصاصی از استاد اکبر ساعتچی از اساتید برتر خوشنویسی ایران، هنر و فرهنگ ایران را به حاضران معرفی نمود.

غرفه غذای ایرانی، فرش، کاشی و صنایع دستی و زینت آلات از دیگر فعالیت های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اولین دوره این نمایشگاه بود.

در دومین دوره این جشنواره با همکاری دانشگاه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد ۲۵ هنرمند ایرانی در حوزه های نقاشی، موسیقی آیینی، خوشنویسی و فرش و صنایع دستی و غذا، آثار و هنرهای خود را در این جشنواره به نمایش گذاشتند.

امسال نیز رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دعوت از هنرمندان کشورمان درحوزه های هنرهای تجسمی ، گردشگری و فرهنگی به معرفی فرهنگ و هنر ایران در این جشنواره اقدام خواهد کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده − 13 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!