پادشاه سلانگور: از مسایل مذهبی و نژادی برای اهداف سیاسی بهره‌برداری نکنید

توریست مازی – سلطان شرف الدین ادریس شاه، پادشاه سلانگور به مردم و بویژه سیاست مداران تذکر داد که از مسایل مذهبی و نژادی برای نیل به اهداف سیاسی...
توریست مازی – سلطان شرف الدین ادریس شاه، پادشاه سلانگور به مردم و بویژه سیاست مداران تذکر داد که از مسایل مذهبی و نژادی برای نیل به اهداف سیاسی بهره نگیرند.
به گزارش استار، وی گفت: مردم هوشیار باشند که مسایل مربوط به نژاد و مذهب در کشور ما بسیار حساس هستند. اگر ما می خواهیم دیدگاه های خود را بیان کنیم، باید به روشی مودبانه و رفتاری متین این کار را انجام دهیم، بی آن که آنچه را که در قانون اساسی درج شده، زیر سوال ببریم.
سلطان شرف الدین ادریس شاه که در مراسم چای نوشی جشن تولد ۷۳ سالگی خود سخن می گفت، با ابراز تاسف از وقوع حادثه معبد سری ماریامان در سوبانگ جایا افزود: باید به قلب و احساس همه نژادها و مذاهب توجه کنیم پیش از آن که سخنی بر زبان آوریم. حادثه‌ی بعد اتفاق نمی افتاد اگر طرفین ماجرا به قانون، فرهنگ و مذهب و حساسیت‌های شهروندان احترام می گذاشتند؛ آن هم در یک کشور چندنژادی مانند مالزی.
وی تذکر داد: نباید همه آنچه را که دست به دست هم ساخته ایم، با تشویش میان نژادها و مذاهب موجود در کشور از بین ببرید. زمانی دراز لازم است تا یک ملت شکل بگیرد. یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: رُم یک روزه ساخته نشد. اگر هوشیار نباشیم و به آنچه داریم دشمنی ورزیم، این کشور در چشم به هم زدنی از بین خواهد رفت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!