پارک پرندگان کوالالامپور ، جذاب برای گردشگران

توریست مالزی – پارک پرندگان و باغ‌وحش از جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف هستند که به عنوان بخش‌های مهم در صنعت گردشگری یک کشور شناخته می‌شوند. پارک پرندگان کوالالامپور یکی...
توریست مالزی – پارک پرندگان و باغ‌وحش از جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف هستند که به عنوان بخش‌های مهم در صنعت گردشگری یک کشور شناخته می‌شوند. پارک پرندگان کوالالامپور یکی از جاذبه‌های معروف این شهر است که گونه‌های مختلف پرندگان را در خود جای داده است و گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

کوله‌پشتی: پارک پرندگان کوالالامپور (Kuala Lumpur Bird Park) یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که با عنوان Taman Burung نیز شناخته می‌شود. این پارک نزدیک به ۲۱ هکتار وسعت دارد که در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد و بیش از ۳۰۰۰ پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف در سرتاسر جهان دارد.
پارک پرندگان کوالالامپور همانند پارک پرندگان جورونگ سنگاپور است، با این تفاوت که اندازه آن دو برابر پارک جورونگ است و پرندگانان به صورت آزادانه پرواز می‌کنند و می‌توانند در کنار مردم قرار گیرند. از نکات جذاب دیگر این پارک بزرگ این است که گردشگران می‌توانند به راحتی به پرندگان غذا بدهند. این پارک  به چندین بخش تقسیم می‌شود. سرزمین برهمین، جهان پاپو، پارک فلامینگو، پارک هورنبیل و قسمت‌های دیگر در این پارک وجود دارند که برای حفظ گونه‌های مختلف موجودات پرنده به صورت جداگانه در نظر گرفته شده‌اند، بااین‌وجود پرندگان آزاد هستند و در اطراف محوطه‌های خود پرواز می‌کنند.
سرزمین برهمین (Brahminy Land) دارای یک مجموعه خیره‌کننده از پرندگان برهمین، به عنوان یکی از محبوب‌ترین پرنده‌های مالزی، است. در بخش‌های دیگر پارک پرندگان کوالالامپور بیش از ۵۰ گونه از پرندگان منحصربه‌فرد شرقی وجود دارد که می‌توان به فلامینگو در این مجموعه اشاره کرد.
بدون شک منطقه hornbill بهترین منطقه پارک پرندگان کوالالامپور است که شما می‌توانید هفت گونه مختلف از پرنده hornbill را در آنجا پیدا کنید که اکثر آنها بومی کشور مالزی هستند. از جمله پرندگان موجود در این مجموعه یک زوج از پرنده hornbill هستند که از بزرگترین گونه این مجموعه به شمار می‌روند.
پیاده‌روهای سنگفرش شده، راهی عالی برای لذت بردن از پارک پرندگان کوالالامپور فراهم آورده است که می‌توانید همزمان با پیاده‌روی به گرفتن عکس بپردازید. در این مسیر می‌توانید با عقاب‌ها و سایر پرندگان عکس بگیرید و به پلیکان‌ها غذا بدهید. بوته‌ها، درختچه‌ها و درختان یکی دیگر از جذابیت‌های پارک پرندگان کوالالامپور هستند که فضای آرام‌بخشی را فراهم آورده‌اند.
در پارک پرندگان کوالالامپور ضمن دیدن نمایش پرندگان؛ می‌توانید نحوه غذا خوردن عقاب‌ها، خرگوش‌ها و شترمرغ‌ها را مشاهده کنید. این باغ زیبا دارای مسیرهای پیاده‌روی، ایستگاه‌های ورزشی و قایق‌های قایقرانی برای بازدیدکنندگان است در ضمن در قسمت‌های مختلف این پارک از دوربین‌های چشمی استفاده شده است که در کارهای تحقیقاتی استفاده می‌شوند.
اگر قصد بازدید از پارک پرندگان کوالالامپور را دارید، باید خود را به منطقه تامان تاسیک برسانید. این باغ از ۹ صبح تا ۶ عصر پذیرای گردشگران است و برای بردن کودکان و افراد پیر محدودیتی ندارید


پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!