کدام کشورهای اروپایی بیشترین تعداد پناهجویان را از خاک خود اخراج می‌کنند؟

توریست مالزی – کشورهای عضو اتحادیه اروپا با وجود این که طی سال ۲۰۲۲ موفق شدند از ورود ۱۴۱ هزار و ۶۰ مهاجر غیرقانونی جلوگیری کنند، شمار افرادی که...
توریست مالزی – کشورهای عضو اتحادیه اروپا با وجود این که طی سال ۲۰۲۲ موفق شدند از ورود ۱۴۱ هزار و ۶۰ مهاجر غیرقانونی جلوگیری کنند، شمار افرادی که به طور غیرقانونی در یکی از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند به یک میلیون و ۸۰ هزار نفر رسید.

به گزارش یورونیوز، تازه‌ترین گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) نشان می‌دهد که طی سال گذشته میلادی در مجموع برای ۴۲۲ هزار و ۴۰۰ شهروند غیراتحادیه اروپا برای خروج از یک کشور عضو اتحادیه اروپا حکم ترک خاک صادر شده که در نتیجه ۹۶ هزار و ۷۹۵ نفر از آنها به کشور دیگری (از جمله سایر کشورهای اتحادیه اروپا) بازگردانده و از این میان، ۷۷ هزار و ۵۳۰ نفر نیز به خارج از اتحادیه اروپا منتقل شدند.

این در حالی است که طی سال ۲۰۲۱ برای ۳۴۲ هزار و ۱۰۰ پناهجوی غیرقانونی حکم ترک خاک صادر شده بود؛ رقمی که ۲۳ درصد در سال گذشته میلادی افزایش یافته است. همچنین، شمار مهاجران غیرقانونی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ موفق به ممانعت از ورود آنها به یکی از کشورهای عضو شده بودند، ۱۳۹ هزار نفر گزارش شده بود که تعداد آنها در سال گذشته میلادی ۱ درصد افزایش یافته است.

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بیشترین شمار شهروندان غیرعضو اتحادیه اروپا که به طور غیرقانونی حضور دارند با ۲۲۲ هزار و ۲۵۰ نفر در مجارستان، ۱۹۸ هزار، ۳۱۰ نفر در آلمان و ۱۳۸ هزارو ۴۲۰ نفر در ایتالیا ثبت شده است. سوری‌ها (۱۷۵ هزار و ۹۶۰ نفر)، افغان‌ها (۱۱۹ هزار و ۵۲۰ نفر) و مراکشی‌ها (۶۰ هزار و ۲۱۵ نفر) بالاترین شمار پناهجویان غیرقانونی ساکن در اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

در میان کشورهای اتحادیه اروپا، فرانسه بیشترین حکم اخراج تعداد شهروندان غیر اتحادیه اروپا (۱۳۵ هزار و ۶۵۰ نفر) را در سال ۲۰۲۲ صادر کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!