کشف نوع جهش یافته انگلیسی ویروس کرونا در مالزی

توریست مالزی – وزارت بهداشت تأیید کرد که یک نفر، با سابقه سفر به انگلستان، از نظر آزمایش B117 کووید – ۱۹ (نوع حهش یافته انگلیسی) مثبت تشخیص داده...
توریست مالزی – وزارت بهداشت تأیید کرد که یک نفر، با سابقه سفر به انگلستان، از نظر آزمایش B117 کووید – ۱۹ (نوع حهش یافته انگلیسی) مثبت تشخیص داده شد.

به گزارش استار، مدیر کل سلامت دکتر نور هشام عبدالله گفت: این فرد آزمایش Covid-19 را در ۲۸ دسامبر انجام داده و برای ادامه درمان قرنطینه شده است. وزارت بهداشت می خواهد اطلاع دهد که یک مورد مربوط به ویروس حهش یافته انگلیسی در مالزی کشف شده است.

وی گفت: از اکتبر سال ۲۰۲۰، این وزارتخانه کلیه مسافرانی که از کشور هایی که موارد این نوع جهش یافته را گزارش کرده اند، از جمله از انگلستان، هلند، سنگاپور، ترکیه، فیلیپین و هند، رصد کرده است. از ۱۱ ژانویه، هیچ شیوع بیماری مرتبط با نوع B117 انگلیس مشاهده نشده است.

دکتر نور هشام گفت که وزارت بهداشت از طریق انستیتوی تحقیقات پزشکی و مرکز آمادگی و پاسخگویی در برابر بحران به نظارت خود ادامه خواهد داد و مردم را هراز گاهی آگاه خواهد کرد. وی گفت: اگرچه جهش B117 علائم بدی ایجاد نمی کند، اما می تواند سریعتر و آسانتر گسترش یابد. به عموم مردم توصیه می شود که همیشه بهداشت شخصی را با شستن دست ها، ماسک صورت در مکان های عمومی و حفظ فاصله فیزیکی همیشه رعایت کنند.

در ۲۰ دسامبر، انگلستان تأیید کرد که یک نوع ویروس بسیار عفونی کرونا (سویه B117) در کشور ظاهر شده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) همچنین اعلام کرد که این ویروس در استرالیا، دانمارک و هلند به تعداد کمی یافت شده است. این باعث شد بیش از ۴۰ کشور برای جلوگیری از انتقال ویروس جدید سفر از انگلیس را متوقف کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!