کلاهبرداری از حساب های بانکی افزایش یافته است

توریست مالزی – کلاهبرداری های مربوط به برنامه های مشکوک که حساب های بانکی را غارت می کنند در حال افزایش است و از مردم خواسته شده است که...
توریست مالزی – کلاهبرداری های مربوط به برنامه های مشکوک که حساب های بانکی را غارت می کنند در حال افزایش است و از مردم خواسته شده است که مراقب آنچه دانلود می کنند باشند.

به گزارش استار، داتوک چونگ سین وون، دبیر کل MCA گفت که بخش خدمات عمومی و شکایات حزب گزارش‌های زیادی مبنی بر انتقال پول از حساب‌های پس‌انداز و سپرده ثابت بدون اطلاع مالکان پس از دانلود برنامه‌ها از وب‌سایت‌های مخفی دریافت کرده است. قربانیان همچنین اطلاعات شخصی، از جمله جزئیات ورود کاربران را به سایت های بازی و خرید داده اند.

چانگ گفت: ‘هشت مورد از ۱۰ مورد دریافت شده توسط این بخش به برنامه های دانلود شده مرتبط بود. چنین برنامه هایی اغلب در پس زمینه دستگاه های قربانیان بدون اطلاع آنها کار می کنند. قربانیان قبل از اینکه بتوانند برنامه ها را دانلود کنند باید (با شرایط و ضوابط خاصی) موافقت کنند. آنها اغلب موافقت می کنند، بدون اینکه بدانند (با انجام این کار) به برنامه اجازه دسترسی به تلفن های خود را می دهند. در نتیجه، مجرمان پشت برنامه پس از آن به گذرواژه‌های یکبار مصرف تولید شده برای بانکداری آنلاین دسترسی خواهند داشت.

چونگ از مردم خواست تا گوشی های هوشمند خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که چنین برنامه هایی را دانلود نکرده اند. به این ترتیب ما اکنون می توانیم از خود محافظت کنیم.

او همچنین گفت که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک‌ها اطلاعات شخصی مشتریان را به اشخاص ثالث می‌فروشند، خلاف قانون حفاظت از داده‌های شخصی ۲۰۱۰ گزارش شده است.

چونگ از بانک نگارا مالزی خواست تا یک کارگروه ویژه متشکل از وزارت دارایی، کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی (MCMC)، پلیس و سایر آژانس های مربوطه تشکیل دهد تا این موضوع را بررسی کنند. زمان آن رسیده است که دولت یکپارچگی و اعتماد عمومی نسبت به موسسات مالی را حفظ کند. تاکنون ندیده‌ایم که هیچ وزارتخانه یا مقام بلندپایه‌ای به این موضوع رسیدگی کند. گروه ضربت نیز باید یافته های خود را به اطلاع عموم برساند.

وی گفت: «ما از بانک نگار می‌خواهیم که در این زمینه پیشقدم شود، گزارش‌های منظمی را به مردم ارائه کند، با رسانه‌ها صحبت کند و به سؤالات پاسخ دهد تا اعتماد عمومی را بازگرداند».

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!