کوئید-۱۹ و تعطیلی برنامه های فرهنگی- هنری مالزی

توریست مالزی – بزرگترین رویداد هنری دو سالانه کوالالامپور مالزی در سال ۲۰۲۰ به دلیل نگرانیهای ایجاد شده از ویروس کوئید-۱۹ لغو شد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ...
توریست مالزی – بزرگترین رویداد هنری دو سالانه کوالالامپور مالزی در سال ۲۰۲۰ به دلیل نگرانیهای ایجاد شده از ویروس کوئید-۱۹ لغو شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران درمالزی ،گالری هنر ملی (NAG) در کوالالامپور روز۲۳ مارس مصادف با ۴فروردین۹۹ در بیانیه ای اعلام کرد که دوسالانه کوالالامپور (KUL Biennale 2020) به دلیل شیوع Covid-19 و نگرانی های ناشی از بهداشت و سلامت عمومی در ماه های آینده لغو شده است. نمایشگاه دو سالانه کوالالامپور قرار بود در ماه سپتامبر سال جاری میلادی افتتاح و تا فوریه سال ۲۰۲۱ ادامه یابد.

امر الدین احمد، مدیر گالری هنر ملی اعلام نمود: به دلیل نگرانی از سلامت عمومی، با قلبی آکنده از غم تصمیم به لغو دوسالانه ۲۰۲۰ کوالالامپور گرفته است. لغو دوسالانه کوالالامپور ۲۰۲۰ در راستای تصمیم وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی (MOTAC) برای لغو برنامه “بازدید از مالزی ۲۰۲۰” است که در تاریخ ۱۸ مارس اعلام گردید.

نمایشگاه اصلی دو سالانه کوالالامپور قرار بود در گالری هنر ملی (NAG) برپا شده و نمایشگاه ها و برنامه های متعددی نیز به طور همزمان در سایر مناطق شهر برگزار شود. تا لحظه نشر این خبر در رسانه ها، مشخص نیست که آیا نمایشگاه دوسالانه کوالالامپور سال آینده برگزار می شود یا خیر!این نمایشگاه دومین نمایشگاه مهم هنری است که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا در مالزی لغو می گردد.در ۱۲ مارس، برگزارکنندگان جشنواره جورج تاون در پنانگ نیز از لغو جشنواره امسال خبر دادند.

خاطر نشان می سازد وزارت گردشگری، فرهنگ و هنر مالزی هفته گذشته طی اطلاعیه رسمی کلیه مکانهای گردشگری و مراکز فرهنگی و هنری مالزی از جمله مرکز گردشگری مالزی (MaTiC)، گالری ملی هنر، کتابخانه ملی و کلیه موزه های تحت اشراف وزارتخانه مذکور را حداقل تا ۳۰ مارس۲۰۲۰ تعطیل اعلام نمود. همچنان چندین مکان بزرگ هنرهای نمایشی از جمله سالن اجرای تئاتر مالزی نیز تا ۳۱ مارس تعطیل خواهد بود.مرکز اصلی هنرهای نمایشی کوالالامپور (KLPac) برای اولین بار از زمان افتتاح در سال ۲۰۰۵ درهای خود را می بندد.

جو هاشم، مدیر هنری مرکز هنرهای نمایشی مالزی از تعطیلی این مرکز هنری ابراز تأسف کرد اما اولویت اول خود را سلامتی کارمندان، هنرمندان و بطور کل عموم مردم دانست. وی همچنین از تعویق و لغو پنج رویداد برنامه ریزی شده در ماه مارس و آوریل از جمله نمایش موسیقی کودکان در جنگل و نهمین دوره مسابقه ملی رقص فرهنگی چینی چین خبر داد.

بنیاد سوترا که عهده دار تئاتر و رقص سوترا و گالری Sutra می باشد نیز از تعویق همه برنامه های عمومی و همکاری های خود در ماه مارس و آوریل خبر داده است.

داتوک راملی ابراهیم، رئیس بنیاد سوترا و مدیر هنری این مجموعه نیز با اظهار تأسف از شرایط پیش آمده با اولویت دادن به ایمنی و سلامت جامعه هنری و جامعه بزرگ مالزی از همه هنرمندان و حامیان مالی برنامه ها که برای برنامه های ماههای پیش رو زحمات زیادی کشیده اند و در این شرایط ضربه سختی را متحمل شدند عذرخواهی و همچنین از همراهی مسؤولانه و سخاوتمندانه ایشان تشکر و قدرددانی نمود.

مرکز هنرهای نمایشی دامن سرا (DPAC) نیز تا پایان آوریل بسته خواهد بود. DPAC پیش از این چندین نمایش را به تعویق انداخته یا لغو کرده است، از جمله Reflections By Hands Percussion و نمایش سیرک فرانسوی گاسپ، که بخشی از جشنواره Le France امسال بود.

مدیر این مرکز اعلام کرد در مجموع مجبور به لغو قرارداد برای ۴ برنامه تولیدی در ماه مارس و ۸ برنامه در ماه آوریل گردیده و با از دست دادن ۴۰۰۰ تماشاگر تئاتر در این دو ماه ضربه سختی را به مجموعه وارد شده است.

مرکز نمایشی ایستانا بودایا نیز شش نمایش خود در ماه مارس و آوریل را به تعویق انداخته است.تخمین زده می شود که ایستانا بودایا در این دوره نزدیک به ۲۰،۰۰۰ بازدید کننده را از دست خواهد داد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شانزده − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!