معبد کک لوک سی ، پنانگ (Kek Lok Si Temple, Penang)

توریست مالزی – معبد کک لوک سی واقع  در جنوب جورج تاون در ایالت پنانگ مالزی است، نام دیگر این معبد عرفانی (Temple of Supreme Bliss) است و در...
توریست مالزی – معبد کک لوک سی واقع  در جنوب جورج تاون در ایالت پنانگ مالزی است، نام دیگر این معبد عرفانی (Temple of Supreme Bliss) است و در بین پیروان بودایی بسیار محبوب و مقدس است.

این معبد تاریخی در اواخر دهه ۱۸۰۰ ساخته شد و ترکیبی از سبک های معماری چینی، تایلندی و برمه ای است. گفته می شود که بزرگترین معبد بودایی در آسیای جنوب شرقی نیز است.

این معبد جذاب و با جبروت مقصد توریستی بسیاری از علاقمندان آثار تاریخی در سراسر دنیا است. این معبد با شکوه از کنده کاری‌های خاص در کنار مجسمه‌های بزرگ و نقاشی‌های دیوارهای اطرافش تشکیل شده است. برای رسیدن به این معبد باید از مسیری مارپیچ عبور کرد، در نزدیکی این معبد برکه‌ای از لاک پشت‌های تیره رنگ وجود دارد. این معبد سالانه هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند و جزو مراکز گردشگری پر طرفدار این جزیره و از جاذبه های پنانگ می‌باشد.

معماری معبد کک لوک سی با الهام گرفتن از راهب اعظم معبد گاداش آو مرسی در سال ۱۸۹۳ میلادی واقع در یک تپه بلند در شهر آیار ایتام بنا شده است. ساخت این بنا سرانجام در سال ۱۹۳۰ به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت. این معبد دارای آرامشی وصف نشدنی می‌باشد، لازم است بدانید این معبد دارای مجسمه‌های کوچک وبزرگ بودایی می‌باشد و همچنین دارای چشم اندازی بی‌نظیر است. سالانه فستیوال‌های مختلفی در این معبد برگزار می‌شود، یکی از این جشن‌ها و فستیوال‌ها عید سال نو چینی‌ها می‌باشد؛ این معبد را به گونه‌ای خاص در سال نو چینی‌ها با فانوس‌های زیبا تزئین می‌کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه + 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!