آغاز بزرگترین محاکمه نجیب رزاق به اتهام غارت سرمایه‌های دولتی

توریست مالزی – یک دادستان (چهارشنبه) در جلسه محاکمه نخست وزیر سابق مالزی اظهار کرد، او در غارت سرمایه‌های دولتی نقش محوری داشته و صدها میلیون دلار را به...
توریست مالزی – یک دادستان (چهارشنبه) در جلسه محاکمه نخست وزیر سابق مالزی اظهار کرد، او در غارت سرمایه‌های دولتی نقش محوری داشته و صدها میلیون دلار را به حساب شخصی خود منتقل کرده است.
به گزارش ایسنا، نخستین دادگاه محاکمه نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی به اتهام غارت اموال دولتی در ماه آوریل برگزار شد و پیش‌بینی‌می‌شود که او با محاکمه‌های متعدد روبه‌رو باشد اما محاکمه دیروز، بزرگترین محاکمه‌ای است که تاکنون علیه او برگزار شده و نجیب در آن به ۲۱ فقره پولشویی و چهار فقره سوء استفاده از قدرت متهم شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوپال سریرام، دادستان ارشد در آغاز این محاکمه به دادگاه عالی کوالالامپور گفت، نجیب مهره اصلی این پرونده فساد است. این دادستان با اشاره به تراکنش‌های مالی که بین‌ سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برای انتقال پول به حساب‌های نجیب انجام شده، افزود: هدف او مال‌اندوزی برای خود بوده است.
وی افزود، نجیب امور مالی مهم “صندوق توسعه مالزی” را “تنها در کنترل خود” داشته و از جایگاهش برای “نفوذ بر هیئت مدیره این صندوق استفاده کرده” تا این تراکنش‌ها را انجام دهد.
گوپال همچنین اظهار کرد، نجیب “دست به اقداماتی برای فرار از اجرای عدالت زده و در روند تحقیقات این پرونده ایجاد اخلال کرده است”.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!