آغاز رسیدگی به پرونده بزرگ فساد مالی نخست‌وزیر سابق مالزی

توریست مالزی – نخست‌وزیر سابق مالزی با بزرگترین محاکمه مربوط به پرونده فساد مالی صندوق دولتی موسوم به ۱ام‌دی‌بی روبه‌رو شده است. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز،...
توریست مالزی – نخست‌وزیر سابق مالزی با بزرگترین محاکمه مربوط به پرونده فساد مالی صندوق دولتی موسوم به ۱ام‌دی‌بی روبه‌رو شده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی در حالی روز دوشنبه با بزرگترین محاکمه مربوط به فساد مالی صندوق دولتی ۱ام‌دی‌بی مواجه می‌شود که وکلا به‌دنبال تأخیر در برگزاری جلسه دادگاه هستند تا محاکمه قبلی کامل شود.
نجیب رزاق که در انتخابات سال گذشته شکست خورد، با ۴۲ اتهام فساد مالی، رشوه‌خواری و پولشویی در این صندوق و سایر شرکت‌های دولتی روبه‌رو شده است.
این صندوق دولتی در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط نجیب رزاق تأسیس شد و تاکنون از سوی ۶ کشور مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که حدود ۴.۵ میلیارد دلار از منابع مالی این صندوق مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
در دومین محاکمه در دادگاه عالی کوالالامپور، نجیب رزاق باید با ۲۱ اتهام مربوط به پولشویی و ۴ اتهام سوء استفاده از قدرت برای انتقال غیرقانونی ۲.۳ میلیارد رینگیت معادل ۵۵۰ میلیون دلار طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ مواجه شود.
نخست وزیر سابق مالزی بارها گفته است که هیچ اشتباه و جرمی مرتکب نشده و این اتهامات صرفاً با انگیزه‌های سیاسی مطرح شده است.
احمد اکرم غریب وکیل مدافع دولت مالزی در اظهاراتی گفت: روز جمعه دادستان‌ها هزاران صفحه سند و مدرک مربوط به این پرونده را تحویل داده‌اند.
وی افزود: بر اساس قوانین موجود، محاکمه حداقل ۲ هفته پس از تحویل کلیه مدارک آغاز خواهد شد. از حدود ۶۰ شاهد خواسته خواهد شد تا در این دادگاه حضور یابند.
نخستین محاکمه که از آوریل آغاز شده همچنان ادامه دارد. وکلا امیدوارند تا محاکمه دوم به تأخیر بیفتد تا نتایج دادگاه نخست مشخص شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!