ادعای نخست‌وزیر مالزی: ایران در بی‌ثباتی منطقه مشارکت دارد

نخست وزیر مالزی در ریاض مدعی شد: ایران باید از هرگونه اقدامی که می‌تواند تعبیر به دخالت در امور دیگر کشورها شود، پرهیز کند.
توریست مالزی – نخست وزیر مالزی در ریاض مدعی شد: ایران باید از هرگونه اقدامی که می‌تواند تعبیر به دخالت در امور دیگر کشورها شود، پرهیز کند.

نجیب تون رزاق، نخست‌وزیر مالزی که روابط نزدیکی با عربستان دارد، در نشست سران کشورهای عربی ـ اسلامی و آمریکا در ریاض به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و گفت: در حالی که مالزی با کشورهای منطقه روابط خوبی دارد، احساس می‌کند ایران باید از هرگونه اقدامی که به عنوان دخالت در امور داخلی سایر همسایگان خود تعبیر می‌شود، پرهیز کند.

بنا به گزارش پایگاه خبری استار، وی افزود: این امر نه تنها برای ثبات منطقه، بلکه برای اتحاد امت اسلامی مهم است.

نخست‌وزیر مالزی هم‌چنین مدعی شد: این باور گسترده وجود دارد که ایران در کارهایی که به بی‌ثباتی منطقه منجر شده، مشارکت داشته است.

ادعای نخست‌وزیر مالزی در حالی روز یک‌شنبه در نشست ریاض مطرح شد که تنها پیش از وی ملک سلمان، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا مواضعی علیه ایران اتخاد کردند.

این ادعاها همواره از سوی مقامات دیگر کشورها، به‌ویژه آمریکا و عربستان تحت رهبری رژیم صهیونیستی علیه ایران مطرح می‌شود تا توجه جامعه بین‌الملل از این واقعیت که این کشورها خود اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه هستند، منحرف شود.

این در حالی است که مقامات ایران ضمن رد این ادعاها تاکید می‌کنند که هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارند و سرنوشت کشورها باید به دست ملت‌هایشان تعیین شود.

حضور کشورهای اسلامی غیر عربی در نشست کشورهای عربی ـ اسلامی و آمریکا به دعوت عربستان و تدارکی برای فضاسازی علیه ایران در چارچوب سیاست ایران‌هراسی انجام می‌گیرد.

متاسفانه در این نشست کشورهایی از جمله مالزی که روابط خوبی با ایران دارند و اساسا در تحولات منطقه نقشی ندارند دستاویز سیاست‌ها و برنامه‌های عربستان و دولت تازه تاسیس ترامپ قرار گرفته‌اند که بدون شک موضع‌گیری این کشورها از چشم ایران پنهان نخواهد ماند.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!