اعتراض به تفاوت حکم دادگاه برای دختر و داماد زاهد

توریست مالزی – یک مادر مجرد که هشت روز در زندان به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد (MCO) به سر برد، این سؤال را مطرح کرده است...
توریست مالزی – یک مادر مجرد که هشت روز در زندان به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد (MCO) به سر برد، این سؤال را مطرح کرده است که چرا دختر و داماد داتوک سری احمد زاهد حمیدی معاون سابق در دوران نخست وزیری نجیب تون رزاک به جرم مشابه وی فقط به ۸۰۰ رینگت محکوم شده اند.

به گزارش استار مالزی، ب. لیزا کریستینا در ابتدا به ۳۰ روز زندان محکوم شده بود و بعد از هشت روز زندانی حکمش به جریمه نقدی هزار رینگتی تقلیل یافت، وی در رسانه ها این سوال را مطرح کرد که چرا برای یک جرم حتی بیشتر از جرم او جریمه های دختر و داماد احمد زاهد پایین تر از حد جریمه وی بوده است و به زندان هم محکوم نشدند.

وی گفت: ‘در مدت هشت روز در زندان، من خرد شدم زیرا نتوانستم پسرم را ببینم و احساس خجالت کردم. من حتی مجبور شدم برای پرداخت جریمه ، مبلغ ۱۰۰۰ رینگت را از مادرم قرض بگیرم. ‘ وی روز سه شنبه (۵ می) متوجه شد که دختر و داماد احمد زاهد ، فقط به ۸۰۰ رینگت برای جرمی حتی بزرگتر’ از جرم او جریمه شده اند. وی گفت چرا این تفاوت حکم وجود دارد؟ من برای این اجکام نیاز به پاسخ دارم. ‘

در ۲۱ آوریل ، دادگاه پتالینگ جایا او را به حبس ۳۰ روزه محکوم کرد. لیزا ، که در یک واحد آپارتمان زندگی می کند ، پس از رفتن برای خرید نوشیدنی و مکالمه با سه فرد اندونزیایی توسط پلیس دستگیر شد. وی مدت هشت روز در زندان بود، مدت زندان وی بعداً به جریمه کاهش یافت.

برای متخلفین مقررات منع آمد و شد حداکثر جریمه نقدی در حدود ۱،۰۰۰ رینگت، شش ماه حبس یا هر دو درنظر گرفته شده است. روز سه شنبه، دختر و داماد زاهد حمیدی به اتهام نافرمانی از MCO ، به جریمه ۸۰۰ رینگتی محکوم شدند.

این تخلف پس از آن منتشر شد که دختر زاهد عکسی از خود و همسرش را با معاون وزیر محیط زیست در حساب اینستاگرام خود در تاریخ ۲۰ آوریل منتشر کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده − 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!