انگیزه جوان ایرانی- آلمانی برای قصد کشتار جمعی در ویسبادن

توریست مالزی – پلیس آلمان یک جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی را که در شبکه “دارک‌نت” در پی خرید سلاح گرم بود، بازداشت کرده است. این جوان در بازجویی گفته...
توریست مالزی – پلیس آلمان یک جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی را که در شبکه “دارک‌نت” در پی خرید سلاح گرم بود، بازداشت کرده است. این جوان در بازجویی گفته مورد “آزار جمعی” بوده و قصد داشته دست به کشتار مردم زند.
به گزارش دویجه وله، پلیس شهر ویسبادن در غرب آلمان یک مرد جوان را که قصد داشت سلاح گرم بخرد به دام انداخته‌اند. این مرد ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی سه‌شنبه گذشته (۱۳ فروردین- دوم آوریل) هنگام خرید یک سلاح قلابی از یک افسر پلیس بازداشت شده است.
پلیس ویسبادن در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که از طریق یک اداره خارجی مطلع شده که این جوان در شبکه “دارک‌نت” دنبال سلاح گرم می‌گردد. دارک‌نت یا شبکه سیاه اینترنت شبکه‌ای است که می‌توان در آن به صورت ناشناس جستجو کرد. این شبکه مورد استفاده بزه‌کارانی است که اسلحه عرضه می‌کنند.
یک جوان ایرانی آلمانی دیگر که سه سال پیش در مونیخ دست به کشتار جمعی زد نیز در این شبکه سلاح گرم خریده بود. او که ۱۸ داشت سال ۲۰۱۶ میلادی ۹ نفر را در شهر مونیخ به قتل رساند و سپس با گلوله خودکشی کرد.
جوان ۱۸ ساله‌ای که در ویسبادن بازداشت شده، در جریان بازجویی اعتراف کرده که مورد “آزار و اذیت جمعی” بوده و قصد داشته دست به کشتار جمعی بزند.
پلیس ویسبادن اعلام کرده که در بازجویی‌های تکمیلی شواهدی به دست آورده که می‌توانند نشانه افکار دست راستی او باشد. در بیانه مطبوعاتی پلیس آمده که او به طور مشخص تصمیم داشته کسانی که او را آزار می‌دهند، به قتل رساند.
در ادامه تأکید شده که فرد بازداشت شده ” گام‌هایی جدی برای عملی کردن تصمیم خود برداشته” است. پلیس ویسبادن پس از بازجویی از این مظنون ۱۸ ساله احتمال بیماری روحی او را منتفی ندانسته است.
اداره جنایی آلمان و پلیس ویسبادن می‌گویند از آنجا که رسیدگی به پرونده این فرد هنوز ادامه دارد، نمی‌توانند اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده + 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!