ایران اولین و مالزی سومین کشور ارزان جهان برای توریست‌ها

مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود، رتبه نخست ارزان‌ترین کشور جهان به لحاظ هزینه برای گردشگری را به ایران اختصاص داد.
توریست مالزی – مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود، رتبه نخست ارزان‌ترین کشور جهان به لحاظ هزینه برای گردشگری را به ایران اختصاص داد.

ایران در شاخص «رقابت پذیری صنعت گردشگری و مسافرت» سال ۲۰۱۷ میلادی که از سوی مجمع جهانی اقتصاد منتشر شد، از میان ۱۳۶۶ کشور در رتبه نود و سوم قرار گرفت که جایگاه فعلی ایران در مقایسه با رتبه بندی پیشین از ۴ پله صعود برخوردار است.

این در حالی است که به استناد گزارش مجمع جهانی اقتصاد، جمهوری اسلامی ایران به لحاظ رقابت‌پذیری قیمت در صنعت گردشگری و مسافرت در جایگاه نخست جهان قرار گرفته و بعداز آن مصر و مالزی هستند؛ ضمن اینکه این شاخص مقدار هزینه برای سفر به یک کشور یا سرمایه گذاری در آنجا را نشان می دهد.

به عبارت دیگر ایران بعنوان ارزان ترین کشور جهان برای گردشگری محسوب می شود و مجموع امتیاز تعلق گرفته به ایران با احتساب تمامی شاخص‌ها از ۷، رقم ۳.۴ است که به نسبت گزارش قبلی از رشد یک دهم درصدی برخوردار است.

بر پایه این گزارش، میزان امنیت در ایران به طرز قابل توجهی ارتقاء پیدا کرده است؛ اما در مقوله منابع فرهنگی و سفر تجاری، ایران در رتبه سی و هشتم جهان، در مقوله زیرساخت حمل و نقل هوایی در جایگاه هشتاد و نهم جهان و در مقوله زیرساخت خدمات توریست، در مکان یکصد و شانزدهم جهان جای گرفته است.

همچنین در رتبه بندی جهانی، ۱۰ کشور برتر جهان به لحاظ مقصد گردشگردی به ترتیب شامل اسپانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا، آمریکا، استرالیا، ایتالیا، کانادا، سوئیس هستند که میزان جذب توریست به این کشورها تاثیر به سزایی بر روی رشد تولید ناخالص داخلی آنها گذاشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!