بعد از کنترل حوادث غیرمنتظره مالزی وارد مرحله بومی و بازگشایی مرزها می شود

توریست مالزی – زمانی که کشور بتواند حوادث غیرمنتظره در کشور را مدیریت کند، مالزی وارد فاز آندمیک خواهد شد. به گزارش نیواستریت تایمز، داتوک سری هشام الدین، وزیر...
توریست مالزی – زمانی که کشور بتواند حوادث غیرمنتظره در کشور را مدیریت کند، مالزی وارد فاز آندمیک خواهد شد.

به گزارش نیواستریت تایمز، داتوک سری هشام الدین، وزیر دفاع گفت: این حوادث شامل سیل های عظیم اخیر است که چندین ایالت در کشور را تحت تاثیر قرار داده و همچنین شیوع نوع کووید-۱۹ Omicron در بین زائران عمره که به خانه بازگشته اند نیز می باشد.

وی گفت: تا به امروز ۲۴۵ مورد تایید شده از نوع Omicron در کشور تایید شده است. «همه ایالت‌ها اکنون در فاز چهار (طرح احیای ملی) هستند. برنامه اولیه اعلام انتقال (به مرحله بومی) در اوایل امسال بود. اما تصمیم گرفتیم با توجه به تأثیر سیل و (انتقال بیماری) بازگشت‌کنندگان از خارج، با تمرکز ویژه بر زائران عمره، آن را به تعویق بیندازیم. زمانی که همه اینها را با موفقیت مدیریت کنیم، حرکت (به مرحله بومی) را اعلام خواهیم کرد.

هشام الدین گفت: گزارش شده است که مالزی در جدیدترین شاخص بهبودی نیکی کووید-۱۹ در مقایسه با رتبه ۱۱۵ در سال گذشته در رتبه سیزدهم قرار گرفته است که نشان می دهد این کشور با تعداد کم موارد بهبود یافته، واکسیناسیون و سختگیری های اجتماعی و اقدامات فاصله گذاری به بهبودی نزدیک شده است. چنین رتبه بندی نشان می دهد که کشور در مسیر درستی برای رفتن به مرحله بومی قرار دارد.

هشام الدین گفت: دولت اقدامات ایمنی را که در مرحله بومی معرفی می شود، نهایی کرده است، در طول مرحله بومی، مالزیایی‌ها باید تنها یک SOP را با هفت توصیه رعایت کنند.

نماینده سمبرونگ در پارلمان گفت: این کشور سیستم هشدار سلامت خود را افزایش خواهد داد تا مقامات مربوطه بتوانند در صورت بروز هر گونه شیوع کووید-۱۹ در یک منطقه خاص، به سرعت اقدام کنند. همجنین، یک استراتژی تست ملی وجود خواهد داشت. فقط به این دلیل که ما در مرحله آندمیک خواهیم بود، به این معنی نیست که می توانیم آزمایش ها را متوقف کنیم، به خصوص اکنون با ظهور نوع Omicron. پس از آن اقدامات بیشتری برای بازگشایی مرزها انجام خواهد شد.

هشام الدین در مورد VTL گفت: به غیر از سنگاپور، دولت همچنین قصد دارد این امتیاز را به سایر کشورهای همسایه مانند اندونزی و تایلند نیز تعمیم دهد، اما این به وضعیت کووید-۱۹ کشور بستگی دارد. دولت امکان اتخاذ تدابیر سخت گیرانه از جمله محدودیت تردد مسافران از کشورهای پرخطر را رد نمی کند. با این حال، تاکید بر این نکته نیز مهم است که رویکرد اجرای دستور کنترل حرکت در مقیاس کامل (MCO) مانند گذشته دیگر تکرار نخواهد شد.

هشام الدین در مورد SOP تایپوسام و سال نو چینی گفت: این امر به زودی توسط وزارتخانه های مربوطه پس از نهایی شدن تمام اقدامات ایمنی توسط ذینفعان اعلام خواهد شد.

هشام الدین در پاسخ به سوالی درباره گواهی های جعلی واکسیناسیون که گفته می شود توسط پزشکان صادر شده است، گفت: امیدوار است که اقدام قاطعانه ای علیه افراد درگیر انجام شود. ‘من این را جدی می‌گیرم زیرا این یک اقدام غیرمسئولانه است. همه سخت روی ایجاد SOP و سایر اقدامات ایمنی کار کرده‌اند، اما برخی از آن به عنوان فرصتی برای کسب سود استفاده می‌کنند.

‘من نمی توانم این را بپذیرم زیرا امنیت مردم خودمان را در بر می گیرد. پس با تمام قوای قانونی علیه دست اندرکاران اقدام خواهد شد تا آنها متوجه شوند که کسب سود هرگز نباید به قیمت زندگی مردم تمام شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!