تاسیس مجموعه جدید توسط «پتروناس» با اهداف سبز

توریست مالزی – پتروناس شرکت جنتاری یا «Gentari Sdn» را تاسیس کرده؛ نهاد جدیدی که توسط شرکت دولتی نفت و گاز مالزی ایجاد شده است. به گزارش «اخبار خودرو»،پتروناس...
توریست مالزی – پتروناس شرکت جنتاری یا «Gentari Sdn» را تاسیس کرده؛ نهاد جدیدی که توسط شرکت دولتی نفت و گاز مالزی ایجاد شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،پتروناس شرکت جنتاری یا «Gentari Sdn» را تاسیس کرده؛ نهاد جدیدی که توسط شرکت دولتی نفت و گاز مالزی ایجاد شده است. اهداف این مجموعه جدید را می‌توان تسریع در پذیرش و تجاری‌سازی انرژی پاک دانست.

هدف این نهاد جدید آسیایی ارائه مجموعه‌ای از انرژی‌های تجدیدپذیر، سوخت هیدروژن و راه‌حل‌های حمل‌ونقل سبز است که ایمن، مسئولیت‌پذیر، متعادل در هزینه و با اولویت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشند؛ رویکردی یکپارچه‌ در سراسر زنجیره ارزش انرژی پاک که به مشتریان در سطح جهانی ارائه می‌شود.

داتوک تنگو محمد توفیق، مدیرعامل جنتاری گفت: «جنتاری راه‌حل‌های دستیابی به انرژی پاک‌تر برای رفع نیازها و تولید کربن کمتر را در مالزی و همچنین به مشتریانش در داخل و خارج کشور ارائه خواهد کرد. با تیمی اختصاصی که بر تامین، توزیع و خرده‌فروشی انرژی پاک‌تر تمرکز دارند، تلاش می‌کنیم فرصت‌ها را در فضای انرژی کم‌کربن با ارائه راه‌حل‌ها، سیستم‌های مقرون‌به‌صرفه، ایجاد مقیاس تولید و در دسترس بودن زیرساخت‌ها فراهم کنیم.

جنتاری با ارتقا و پیشرفتی که پتروناس تا امروز از طریق کسب‌وکار انرژی‌های جدید خود به دست آورده است، بر پایه مشارکت با ارائه‌دهندگان نسل بعدی انرژی و فناوری مرتبط با آن بوده که از ظرفیت و منابع فوری برای دنبال کردن پروژه‌های انرژی پاک در مقیاس صنعتی در مالزی، آسیا و اقیانوسیه بهره خواهد برد. مشتاقانه منتظر پاسخگویی به نیازهای انرژی‌محور امروز و آینده با راه‌حل‌های انرژی پاک‌تر هستیم زیرا باعث پیشرفت به شیوه‌ای عادلانه و پایدار می‌شوند.»

قرار است تا سال ۲۰۳۰ جنتاری به سه هدف اصلی دست یابد، این اهداف شامل ایجاد ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ گیگاوات (GW) از انرژی تجدیدپذیر به‌ویژه به‌واسطه انرژی خورشیدی (در کنار فرصت‌های در ذخیره‌سازی انرژی باد و فناوری باتری‌ها)؛ عرضه ۱.۲ تن هیدروژن در سال با استفاده از حضور در توسعه پروژه‌های بزرگ برای دستیابی به اهداف جهانی (به واسطه حضور در پروژه‌های مالزی به‌عنوان تولیدکننده هیدروژن کم‌کربن) و درنهایت به دست آوردن ۱۰درصد سهم بازار ایستگاه‌های شارژ (تقریبا ۲۵۰۰۰ نقطه شارژ بر اساس برآوردهای فعلی) در کل بازارهای کلیدی در آسیا و اقیانوسیه ( با حضور مستمر در مالزی و هند به کمک راه‌حل‌های حمل‌ونقل سبز و با هدف حمایت از اکوسیستم خودروی برقی «EV»)، هستند.

البته هدف جنتاری این است که مستقل از کمپانی مادر فعالیت کند. البته به آن‌ها اجازه داده شده است بر نوآوری و ارائه راه‌حل‌های جدید انرژی پاک تمرکز کنند، البته در این میان باید به دنبال فرصت‌های مالی برای رشد سریع‌تر کسب‌وکارشان برای برآورده کردن تقاضاهای موجود و کشف فناوری‌های نوظهور نیز باشند.

جنتاری نام خود را از ترکیب کلمه انگلیسی Generation به معنی تولیدکردن و کلمه لستاری (lestari) به معنای پایدار گرفته است. این کلمات با هم جوهره هدف جنتاری را در ارائه انرژی پاک و مسئولیت‌پذیری در جهان به تصویر می‌کشند و این فرصت را به جامعه جهانی ارائه می‌کنند تا شیوه زندگی امروز خود را تغییر دهند و در مسیر آینده پیشرفت کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!