تعهد احزاب مخالف در مالزی به تقویت جایگاه اسلام

توریست مالزی ــ دو حزب مخالف مالزیایی در پایان یک نشست مشترک که در کوالالامپور برگزار شد، بر ضرورت تقویت جایگاه اسلام در مالزی و حمایت از حقوق اقلیت‌ها...
توریست مالزی ــ دو حزب مخالف مالزیایی در پایان یک نشست مشترک که در کوالالامپور برگزار شد، بر ضرورت تقویت جایگاه اسلام در مالزی و حمایت از حقوق اقلیت‌ها تأکید کردند.
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، دو حزب «سازمان ملی مالایی‌ها (امنو)» و «حزب اسلامی» مالزی که از احزاب اصلی مخالف در این کشور به شمار می‌روند، در پایان نشست مشترک اعضای دو حزب، تعهد کردند که به قانون اساسی این کشور به‌ ویژه حفظ حقوق اکثریت مالایی و تقویت جایگاه دین اسلام در این کشور عمل کنند.
این دو حزب که نماینده مالایی‌های مسلمان هستند، اعتقاد دارند که منافع اکثریت به دلیل تسلط قومیت چینی‌تبار و هندی‌تبار بر تصمیمات دولت تهدید می‌شود.
احمد زاهد حمیدی، رئیس حزب امنو، در مراسم امضای توافقنامه که با حضور هزاران عضو این دو حزب برگزار شد، گفت: دلیل تنش کنونی با دولت، نبودِ رهبرانی شجاع، شایسته و با لیاقت از مالایی‌هاست.
عبدالهادی آونگ، رهبر حزب اسلامی مالزی، نیز گفت: با وجود اختلافات گذشته، حزب اسلامی و حزب امنو به نقاط مشترک زیادی دست یافته‌اند و از این پس، اختلاف نظر شدید میان این دو حزب پایان خواهد یافت.
مهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی، در انتخابات عمومی سال گذشته رهبری ائتلافی را برعهده داشت که به پیروزی تاریخی در این انتخابات دست یافت. این ائتلاف توانست ائتلاف دولتی این کشور را، که به مدت ۶ دهه بر مالزی حکمرانی می‌کرد، پس از افشای فساد آن، به پایین بکشد، اما دولت ماهاتیر محمد مجبور شد بسیاری از برنامه‌های اصلاحی خود را به دلیل واکنش‌های خشونت‌بار جمعیت‌های مخالف و نمایندگان محافظه‌کار مالایی به تأخیر بیندازد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!