توییتر تسلیم شد؛ از این به بعد می‌توان طولانی‌تر جیک جیک کرد

توریست مالزی – گویا دوران کم‌گویی و گزیده‌گویی به سر آمده است. توییتر ایده دوبرابر کردن شمار کاراکترهای نوشتاری در یک توییت را عملی کرد. توییتر می‌گوید این گام...
توریست مالزی – گویا دوران کم‌گویی و گزیده‌گویی به سر آمده است. توییتر ایده دوبرابر کردن شمار کاراکترهای نوشتاری در یک توییت را عملی کرد. توییتر می‌گوید این گام را برداشته تا کاربران سریع‌تر و آسان‌تر حرف دلشان را بزنند.

به گزارش دویچه وله، اگر امروز خواستید توییت کنید و به جای کاراکترشمار، یک دایره در گوشه سمت راست دیدید که با نوشتن هر کاراکتر خط آبی درون آن طولانی‌تر می‌شود، نترسید، حساب شما مشکلی ندارد. این امکان جدید توییتر است.

وقتی توییتر در سال ۲۰۰۶ پا به دنیای شبکه‌های مجازی گذاشت، محدودیت و قانونی را برای توییت‌ها به اجرا گذاشت که تا دیروز معتبر بود، حداکثر طول ۱۴۰ کاراکتری برای هر توییت. اما این محدودیت به ویژه با جذاب‌تر شدن توییتر برای بسیاری از کاربران فعال این شبکه، دست و پاگیر بود. آنها برای دور زدن ۱۴۰ نشانه دست به ترفندهای زیادی زدند. مثلا متن‌های بلند را به صورت عکس در توییتر منتشر کردند یا برای گفتن تمامی حرف‌هایشان به سراغ رشته‌های به هم‌پیوسته از توییت‌ها رفتند که در فضای فارسی برای نمونه به “نخ جیک” یا “رشته توییت”  مشهور شدند.

اما توییتر بالاخره تسلیم شد.اکنون کاربران توییتر می‌توانند توییت های طولانی‌تری بنویسند تا ۲۸۰ کاراکتر. این ایده با طرحی آزمایشی از سپتامبر گذشته آغاز شد. گروهی کوچک از کاربران می‌توانستند توییت‌های طولانی‌تری بنویسند که الزاما با استقبال همه کاربران توییتر روبرو نشد. برخی کاربران معتقد بودند توییتر باید وسواس خود روی طول توییت را با تمرکز روی محتوا تغییر دهد.

توییتر می‌گوید بر پایه تجربه مرحله آزمایشی دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چرا که تنها دو درصد از همه توییت‌ها طولانی‌تر از ۱۹۰ نشانه نوشته شده‌اند و تنها ۵ درصد توییت‌ها مرز ۱۴۰ کاراکتری را رد کردند. نتیجه اینکه گرایش در کل به کوتاه‌نویسی است.

روند رشد کاربران توییتر در سال‌های گذشته چشم‌گیر نبوده و اکنون مدیرعامل این شرکت امکان تازه را راهی برای جذب کاربران بیشتر به این شبکه می‌داند. جک دورسی موسس و مدیرعامل توییتر امیدوارست که با دوبرابر کردن نشانه‌ها برای یک توییت، کاربران راضی‌تر و فعال‌تر شوند. دورسی می‌گوید تجربه نشان داد که کاربران کشورهایی فعلانه‌تر توییت می‌کنند که با توجه به ویژگی‌های زبانی به سرعت با دیوار محدودیت نشانه روبرو نمی‌شوند.

امکان جدید همه زبان‌های مورد پشتیبانی را پوشش نمی‌دهد. در چین و کره و ژاپن محدودیت ۱۴۰ کاراکتر همچنان پابرجاست. به گفته تصمیم‌گیرندگان، نشانه‌های زبانی این کشورها به کاربران امکان کوتاه‌نویسی و چکیده‌گویی در ۱۴۰ نشانه را می‌دهد و نیازی به طولانی شدن توییت‌ها نیست. برخی از منتقدان می‌گویند برطرف کردن مشکلاتی چون انتشار اخبار نادرست و نفرت‌پراکنی باید اولویت اول توییتر می بود و نه طولانی کردن توییت‌ها.

شبکه توییتر همانند فیس‌بوک هم اکنون در آمریکا به دلیل حساب‌های کاربری که احتمال می‌رود به روسیه متصل باشند، آماج فشارهای سیاسی است. گفته می‌شود در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از این اکانت‌ها برای تبلیغات در کارزار انتخاباتی به سود یک نامزد سوءاستفاده شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از فعال‌ترین کاربران توییتر در جهان، از نخستین کسانی بود که با نوشتن یک توییت ۲۱۶ نشانه‌ای امکان جدید را آزمایش کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!