جشنواره بین المللی خوش خوراک ها

یازدهمین جشنواره بین المللی خوش خوراک ها (MIGF)در هتل سان ویریسورت(Sunway Resort) کوالالامپور گشایش یافت.
یازدهمین جشنواره بین المللی خوش خوراک ها (MIGF)در هتل سان ویریسورت(Sunway Resort) کوالالامپور گشایش یافت.

به گزارش توریست، این جشنواره به مدت ۳۱ روز از اول تا ۳۱ اکتبر با مشارکت ۲۸ رستوران از کشورهای مختلف برگزار می شود و هدف از آن جلب دیدارکنندگانی از سراسر دنیا برای چشیدن غذاهایی است که در مالزی سرو می شوند.

khorakha2

دکتر “ینگ ینگ” وزیر توریسم مالزی در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: برگزاری موفق این جشنواره مرا وامی دارد تا از فهرست بلند اسپانسرهای آن به ویژه “کارلزبرگ”، “فوجی فیلم”، “لو کوردون بلو” و “نستله” سپاسگزاری کنم.

khorakha3

وی با تشکر از داتو “استیو، رییس هیات برگزاری جشنواره افزود: آرزوی اصلی من این است که توریست ها به این دلیل به اینجا بیایند که در دفتر خاطرات شان، خاطرات خوبی از خلاقیت آشپزی را در جشنواره ی خوش خوراک ها نوشته باشند و همین خاطرات خوب و خوشمزه، بار دیگر آنان را به مالزی بکشاند.

khorakha4

یکی از بوفه های جشنواره که با استقبال دیدارکنندگان مواجه شد وغذاهایش زودتر از همه به پایان رسید، بوفه ی “غذای خوش خوراک ها توسط ناتالی” بود. “ناتالی” که فرانسوی است و مدیریت و مالکیت دو رستوران با نام “آتلیه خوش خوراک ناتالی”را در کوالالامپور بر عهده دارد، در گفت و گو با توریست گفت: من خوشحالم که مردم از خوردن غذاهای من لذت می برند. در واقع، لذت آشپزی هم در همین است که لذت خوردن یک غذای خوشمزه را به دیگران ارائه کنی. وی در باره جشنواره گفت: این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای سنجش ذائقه ی مردم است. مردمی که از ملیت های مختلف و فرهنگ های مختلف آمده اند و هر یک مفهوم خاصی از غذا را در ذهن خود دارند.یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای این جشنواره، دست پخت “راکش پراساد” بود که در بوفه ی رستوران “رویال ایندیا” سرو می شد.

khorakha5

“راکش” در گفتگو با توریست گفت: از چهره ی کسانی که غذای من را می چشند، می فهمم که لذت برده اند. این مهم تر از آن چیزی است که بر زبان می آورند.”راکش” که آشپزی را از مادر خود یاد گرفته، افزود: پس از سالها کار کردن در بمبئی و جاکارتا هنوز هم به شیوه ی آشپزی شمال هندوستان وفادار مانده ام. از زمان آغاز به کارم در رستوران “رویال ایندیا” چندین غذای جدید به منوی رستوران افزوده ام که یکی از آنها، “دوم بریانی” مخصوص خودم است که در “چاپاتی گندمی پیچانده می شود.از دیگر جاذبه های این جشنواره، اجرای موزیک زنده توسط خوانندگانی بود که لباس سرآشپزها را پوشیده بودند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!