جنوب شرق آسیا با ناامنی غذایی مواجه است

توریست مالزی – طبق جدیدترین گزارش فائو، حدود ۴۵ میلیون نفر از فوریه ۲۰۲۰ به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا با ناامنی غذایی مواجه شده اند که بیشتر ساکن جنوب...
توریست مالزی – طبق جدیدترین گزارش فائو، حدود ۴۵ میلیون نفر از فوریه ۲۰۲۰ به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا با ناامنی غذایی مواجه شده اند که بیشتر ساکن جنوب و جنوب شرق آسیا و همچنین آفریقای سیاه در جنوب صحرای آفریقا هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد (فائو)، حدود ۳۳ میلیون نفر از این افراد در جنوب و جنوب شرق آسیا زندگی می‌کنند و بقیه ساکن آفریقای سیاه در جنوب صحرای آفریقا هستند.

طبق جدیدترین گزارش فائو، همه گیری ویروس کرونا و اقدامات اتخاذ شده برای مهار آن باعث شده ۸.۵ تریلیون دلار از اقتصاد جهان طی دو سال آینده کم شود. ۶۹ میلیون نفر احتمالا وارد فقر شدید می شوند و بیشترین مناطقی که این فقر را تجربه می کنند، کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند. اقدامات اتخاذ شده لازم برای مهار گسترش ویروس کرونا از جمله تعطیلی بخشهای گسترده ای از دنیا کل زنجیره عرضه مواد غذایی را مختل کرده است که دلیل آن بدتر شدن شرایط اشتغال به خاطر همه گیری این ویروس است.

در این گزارش آمده است: کند شدن برداشت محصولات کشاورزی در برخی بخش‌های جهان، معیشت میلیون‌ها کارگر فصلی را به خطر انداخته و نقل و انتقال مواد غذایی به بازار ها را محدود کرده است. کارخانه های فرآوری گوشت و بازارهای غذا ضربه سختی خورده اند چون مجبور شده‌اند به خاطر ابتلای کارگرانشان به ویروس کرونا، کسب و کارهای خود را تعطیل کنند.

اختلال در زنجیره عرضه و کاهش تقاضای مصرف کنندگان، کشاورزان را مجبور کرده شیرهای خود را دور بریزند و محصولات فاسد شدنی را دفن کنند. از طرف دیگر، بسیاری از شهرنشینان برای دسترسی به میوه های تازه، سبزیجات، لبنیات، گوشت و ماهی با مشکل مواجه شده اند. این اختلال‌ها بر شرایط مالی، معیشت و امنیت غذایی مردم تاثیر گذاشته است.

در گزارش فائو آمده است: «این عوامل باعث کاهش عرضه جهانی و منطقه‌ای موادغذایی در بسیاری کشورها در نیمه دوم ۲۰۲۰ می شود که افزایش قیمت مواد غذایی و بروز مشکلات در دسترسی به آنها را در پی دارد».

حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا، بیش از ۸۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان در ۲۰۱۹ از کمبود مواد غذایی رنج می بردند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!