روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد در ایران به دلیل گرمای هوا تعطیل اعلام شد

توریست مالزی – دولت ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۱ و ۱۲ مرداد، را به‌دلیل گرمای هوا در سراسر کشور تعطیل اعلام کرد. به گزارش رادیو فردا، سخنگوی دولت...
توریست مالزی – دولت ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۱ و ۱۲ مرداد، را به‌دلیل گرمای هوا در سراسر کشور تعطیل اعلام کرد.

به گزارش رادیو فردا، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد در توئیتی نوشت که این تصمیم «با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری» و «با پیشنهاد وزارت بهداشت» اتخاذ شده است. وزیر بهداشت ایران روز دوشنبه ۹ مرداد خواستار تعطیلی شهرهایی شده بود که دمای هوا در آن‌ها به بالاتر از ۴۰ درجهٔ سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

بهرام عین‌اللهی گفته بود: «متأسفانه امسال با گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه شدیم که وقتی از ۴۰ درجه بالاتر برود، می‌تواند سلامت را دچار اختلال کند.» به‌گفتهٔ آقای عین‌اللهی، وزارت بهداشت با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش گرمای هوا در آخر این هفتهٔ جاری، پیشنهاد تعطیلی شهرهایی را به دولت ارائه کرده که دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد را از سر می‌گذرانند.

رسانه‌های ایران گزارش دادند دمای هوای ورامین در نزدیکی تهران، در روزهای اخیر به ۴۳ درجه سانتی‌گراد رسید. همچنین برخی رسانه‌ها هشدار داده‌اند که ممکن است در روزهای آینده، تهران «گرمای جهنمی» را تجربه کند. در مناطق جنوبی ایران از جمله شهر اهواز نیز معمولاً دمای هوا در تابستان بیش از چهل درجه سانتیگراد است.

روز دوشنبه سخنگوی وزارت بهداشت نیز در مورد شیوع گرمازدگی در ایران در سه روز آینده هشدار داد. این مقام وزارت بهداشت گفت: «از آغاز هفتهٔ جاری همهٔ مراکز درمانی برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!