رونمایی از اولین ارز رمزنگار جهان بر پایه شریعت اسلامی

توریست مالزی – اولین ارز رمزنگار جهان که با احکام اسلامی منطبق و دارای پشتوانه طلای فیزیکی است در مالزی رونمایی شد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)...
توریست مالزی – اولین ارز رمزنگار جهان که با احکام اسلامی منطبق و دارای پشتوانه طلای فیزیکی است در مالزی رونمایی شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از رویترز، شرکت سنگاپوری فین تک HelloGold که در مالزی فعالیت دارد برای عرضه ارزهای مجازی که دارای پشتوانه طلای فیزیکی هستند، مجوزی بر پایه احکام شریعت اسلام دریافت کرد.


 این شرکت از سوی یک مرکز مشاوره فاینانس اسلامی در مالزی موفق به کسب مجوز برای انتشار ارز مجازی خود با نام GOLDX شد. بر خلاف دیگر ارزهای مجازی این ارز دیجیتال برای عرضه خود توسط طلای فیزیکی که در صندوق امانات سنگاپور ذخیره شده است، پشتیبانی می شود؛ ضمن اینکه تراکنش ها باید ظرف یک مدت زمان تعریف شده کامل شوند.  همچنین ضمانت شفافیت معامله، مشخص بودن آن و انجام تراکنش در لحظه از جمله اصول قرار دادهای مالی اسلامی است که در این ارز رمزنگار جدید دیده می شود.

 انتظار می رود که این حرکت منجر به تشویق شرکت های فین تک برای وارد شدن به بازارهای فاینانس اسلامی در منطقه خاورمیانه و جنوب شرق آسیا شود. پیش از این شرکت HelloGold در سال گذشته میلادی یک اپلیکیشن موبایل بر پایه بلاک چین در مالزی راه اندازی کرده بود که کاربران به وسیله آن فرصت خرید و فروش طلا را داشتند که باز هم این اپلیکشن توسط مرکز مشاوره فاینانس اسلامی در مالزی تایید شده بود.

قرار است که این شرکت پلت فورم طلای آنلاین خود را به تایلند در سال جاری میلادی گسترش دهد. بر پایه این گزارش، در سپتامبر سال گذشته میلادی رییس بانک مرکزی مالزی گفته بود که در حال کار کردن بر روی مقرراتی بمنظور تجارت و تبادل ارزهای رمزنگار در این کشور هستیم و شرکت هایی که ارزهای مجازی خود را به پول نقد تبدیل کنند توسط بانک مرکزی رصد خواهند شد.



پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − 11 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!