«سندرم قلب شکسته» در کمین چه کسانی است؟

توریست مالزی – سندرم قلب شکسته یک بیماری قلبی موقتی است که غالباً تحت استرس شدید مانند مرگ عزیزان ایجاد می‌شود. سالانه حدود ۲۵۰۰ نفر در بریتانیا به این...
توریست مالزی – سندرم قلب شکسته یک بیماری قلبی موقتی است که غالباً تحت استرس شدید مانند مرگ عزیزان ایجاد می‌شود. سالانه حدود ۲۵۰۰ نفر در بریتانیا به این سندرم مبتلا می‌شوند.

به گزارش دویچه وله به نقل از مایو کلینیک، افراد مبتلا به این سندرم ممکن است دچار درد ناگهانی قفسه سینه و تنگی نفس شوند یا فکر کنند که دچار حمله قلبی شده‌اند. این سندرم فقط بخشی از قلب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و به‌طور موقت پمپاژ طبیعی آن را مختل می‌کند. مابقی اجزای قلب به‌طورعادی به عملکرد خود ادامه می‌دهند.

علائم سندرم قلب شکسته قابل درمان است، با این حال هرگونه درد طولانی یا مداوم در قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم و تنگی نفس پس از یک رویداد استرس‌زا نیاز به بررسی‌های فوری اورژانسی دارد.

علت دقیق سندرم قلب شکسته نامشخص است. با این حال افزایش هورمون‌های استرس مانند آدرنالین می‌تواند به قلب آسیب برساند. برخی از محرک‌های احتمالی سندرم قلب شکسته شامل تشخیص یک بیماری خطرناک، مرگ عزیزان، از دست دادن شغل یا مشکلات مالی، خشونت خانگی و طلاق است.

پزشکان درمان با مسدود کننده‌های بتا را به مبتلایان به این سندرم توصیه می‌کنند زیرا این داروها اثرات احتمالی هورمون‌ها‌ی استرس‌زا بر روی قلب را کاهش می‌دهد. با این حال، بهترین راه برای پیشگیری، کنترل زندگی به گونه‌ای است که استرس کمتری را تجربه کنیم. مثبت‌اندیش باشید و از مراجعه به روان‌شناس اجتناب نکنید. یک قلب شکسته می‌تواند به شدت آسیب‌پذیر باشد؛ پس ورزش منظم را به فعالیت‌های روزانه اضافه کنید.

ترک سیگار و تغذیه سالم نیز یک راه بسیار مناسب برای کنترل هورمون‌های استرس و جلوگیری از ابتلا به این سندرم است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

7 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!