«فروشگاه اپ» هواوی «گوگل پلی» را شکست می دهد؟!

توریست مالزی – گزارش های شرکت هواوی حکایت از آن دارند که این شرکت چینی از سال ۲۰۱۸ برای روزهای محدودیت خود برنامه ریزی کرده است. درواقع این شرکت...
توریست مالزی – گزارش های شرکت هواوی حکایت از آن دارند که این شرکت چینی از سال ۲۰۱۸ برای روزهای محدودیت خود برنامه ریزی کرده است. درواقع این شرکت فروشگاه اپ مخصوص خود را از مدتی پیش توسعه داده است.
به گزارش انتخاب، خبر محدودیت های گوگل برای هواوی و از همه مهمتر محدودیت های سیستم عامل اندروید برای کاربران شرکت هواوی یکی از مهمترین عنواین خبری روز های گذشته بود. اما به نظر می رسد هواوی نیز در برابر این تهدیدها بیکار ننشسته است.
شرکت چینی هواوی را می توان یکی از قوی ترین شرکت ها در حوزه فناوری دانست. اما مدتی است که رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ به این شرکت فناوری فشار وارد می کند تااز قدرت هواوی در اروپا و ایالات متحده بکاهد. یکی از جدیدترین اقدامات ترامپ در این راستا را می توان امضای فرمان محدودیت فعالیت شرکت هواوی و شرکت های تابعه این شرکت در خاک ایالات متحده دانست.
اکنون هواوی اعلام کرده که حدود ۵۰ میلیون نفر از اروپایی ها تا پایان سال ۲۰۱۸ به جای استفاده مستقیم از گوگل پلی از فروشگاه اپ هواوی استفاده کرده اند. و برنامه فروشگاه اپ هواوی از مدت ها پیش در گوشی های هواوی قابل اجرا بوده اند. البته اگرچه این تلاش را می توان نوعی تلاش مخفیانه و کپی کاری از فروشگاه اپ گوگل دانست، اما با همه این ها نمی توان از هوشمندانه بودن اقدام هواوی غافل شد. استنباط کلی از تلاش های هواوی این است که هواوی از هم اکنون (در مهلت ۹۰ روزه جدایی از گوگل)برای از دست دادن رابطه کاری خود با گوگل آماده می شود.
بدون شک هواوی شرکتی با منابع و مقیاس گستردگی بسیار عالی است و در سال جاری نیز تا پیش از مداخله های ایالات متحده در آستانه تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده تلفن هوشمند جهان بود. در چشم اندازی خوش بینانه صرفا یک پل بین اپ های غربی و چینی را از دست می دهد و می تواند با نمونه های مشابه داخلی، با رقبای خارجی مقابله کرده و مخاطبان خود را نیز راضی نگه دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 + 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!