مخالفان خواستار توضیح فوری در مورد لغو ناگهانی احکام اضطراری در ۲۱ جولای شدند

توریست مالزی – بعد از اینکه معاون نخست وزیر داتوک سری تکی الدین حسن در مورد لغو ناگهانی احکام اضطراری در ۲۱ جولای توضیح نداد، اعتراضات در پارلمان شدت...
توریست مالزی – بعد از اینکه معاون نخست وزیر داتوک سری تکی الدین حسن در مورد لغو ناگهانی احکام اضطراری در ۲۱ جولای توضیح نداد، اعتراضات در پارلمان شدت گرفت.

به کزارش استار، دیروز، نمایندگان مخالف خواستند که تکی الدین توضیح دهد که آیا پادشاه با لغو احکام اضطراری موافقت کرده است یا خیر. در پاسخ، تکی الدین گفت که او فقط در روز دوشنبه می تواند جواب دهد. به من دستور داده شده است که اعلامیه اضطراری را در روز دوشنبه آینده توضیح دهم و این تنها چیزی است که من می توانم بکویم.

یکی از نمایندگان با استناد به احکام دائمی (۱۴) (۱) (ز) گفت لغو احکام اضطراری را باید تکی الدین بعنوان وزیر حقوقی توضیح دهد چرا که قدرت لغو احکام اضطراری با پادشاه بوده است. این یک مسئله مهم مورد توجه عمومی است. ما می خواهیم بدانیم که در ۲۱ جولای چه اتفاقی افتاده است.

محمد حنیپا میدین (PH-Sepang) گفت: دادگاه ها و دادستان ها در حال حاضر در سردرگمی هستند زیرا لغو احکام اضطراری پیامدهای دادرسی پس از ۲۱ جولای را در پی خواهد داشت. این عدم اطمینان برای کشور و سرمایه گذاران خوب نیست. درباره احکام نه تنها باید بحث شود، بلکه باید در مجلس نیز وضع شود. باید قطعنامه ای در این مورد وجود داشته باشد.

فهمی فاضیل (PH-Lembah Pantai) گفت: بر اساس گزارش ها، بیش از ۲۲۰۰ جریمه بین ۲۱ تا ۲۵ جولای صادر شده است. که در صورت لغو احکام اضطراری باید به افراد برگردانده شود.

نماینده دیگر گفت: قانون اساسی مفهوم تفکیک قوا را به وضوح بیان می کند، پارلمان، پادشاه و مجریه دارای اختیارات خاص خود هستند. کشور باید مطابق قانون هدایت شود. ما نباید برای تأمین منافع خود از آن سو استفاده کنیم.

آزالینا در تلاش برای آرام کردن اوضاع گفت که نمایندگان ناراضی مجلس می توانند موضوع را بعداً با رئیس مجلس مطرح کنند. این باعث شد تا رهبر مخالفان داتوک سری انور ابراهیم (PH-Port Dickson) بگوید که نمایندگان مجلس فقط یک سوال ساده با تکی الدین مطرح می کنند و او باید بتواند پاسخ دهد که آیا لغو احکام اضطراری با موافقت پادشاه بوده است؟ اگر توسط پادشاه موافقت نشده است، پس عذرخواهی کنید و آن را اصلاح کنید. این خیلی ساده است.

روز دوشنبه، تکی الدین گفت که دولت دستورات اضطراری را در ۲۱ جولای لغو کرد و قصد ندارد به پادشاه توصیه کند که وضعیت اضطراری سراسری را از اول اوت تمدید کند. اعلامیه وی مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری از نمایندگان مجلس گفتند که چنین تصمیم مهم یاسی باید در پارلمان مطرح و مورد بحث قرار می گرفت.

بسیاری از قوانین دوران اضطرای بلاتکلیف مانده اند. زیرا لعو وضعیت اضطراری به اطلاع کسی نرسیده بود. قوانینی از جمله جرایم ۱۰۰۰۰ رینگتی به دلیل عدم رعایت SOP و گرفتن نامه از میتی برای اجازه کار و همکاری مراکز بهداشتی و بیمارستان های خصوصی با دولت و بسیاری از قوانین دیگر که اکنون در بلاتکلیفی مانده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شش + نوزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!