ناسی دگنگ (Nasi Dagang)

این غذای مالایی مخصوص استان های کلانتان و ترنگانو و مناطق جنوب تایلند میباشد که بیشتر به عنوان صبحانه صرف میشود.
توریست مالزی – این غذای مالایی مخصوص استان های کلانتان و ترنگانو و مناطق جنوب تایلند می باشد و بیشتر به عنوان صبحانه صرف می شود.

معروفترین ناسی دگنگ مربوط به روستای Kampung Ladang در ایالت ترنگانو می باشد و در این منطقه به عنوان غذای مخصوص صبح روز عید فطر در خانه ها پخته می شود.

ناسی دگنگ شامل برنجی است که به همراه شیر نارگیل بخارپز می شود و سپس با ماهی کاری، پودر نارگیل، تخم مرغ پخته و مخلوط سبزیجات سرو می شود.

برای تهیه این غذا ابتدا برنج چند ساعت نم می شود سپس با شیر نارگیل غلیظ پیازچه خرد شده و برگ پاندان مخلوط شده و بخارپز می شود. در برخی موارد برنج زا دو بار دم می کنند و در اواسط پخت به آن شیر نارگیل اضافه می کنند که این روش سبب عطر فوق العاده برنج می شود.

خوراک کاری مخصوص ناسی دگنگ Gulai Darat نام دارد و با کاری هندی متفاوت است. این کاری به سبک مالایی و با ادویه هایی همچون سنبل هندی، زردچوبه، نوعی زنجبیل محلی و چیلی تهیه می شود. معمولا از ماهی تن درتهیه این خوراک استفاده می کنند ولی گاهی از ماهی سالمون یا میگو نیز استفاده می شود که در این صورت ادویه کاری آن اندکی متفاوت خواهد بود.

برای چاشنی این غذا نارگیل تازه را رنده کرده به همراه موسیر تفت میدهند تا طلایی گردد سپس به همراه تخم مرغ پخته و هویج و خیار خلال شده در کنار غذای اصلی قرار می دهند.

نکته جالب توجه این است که در استان کلانتان به جای استفاده از برنج سفید در تهیه ناسی دگنگ از نوعی برنج وحشی محلی که بنفش رنگ است و گلوتن زیادی دارد استفاده می شود.

nasi dagangResepi-Nasi-Dagang-Terengganu-1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

nasi dagang22

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!