نیویورک تایمز: اطلاعات بانکی میلیون‌ها ایرانی احتمالا به کمک یک دولت هک شده است

توریست مالزی – روزنامه نیویورک تایمز از هک شدن اطلاعات میلیون‌ها مشتری بانک‌های مختلف در ایران خبر داده و گفته است که درز این اطلاعات احتمالا به کمک یک...
توریست مالزی – روزنامه نیویورک تایمز از هک شدن اطلاعات میلیون‌ها مشتری بانک‌های مختلف در ایران خبر داده و گفته است که درز این اطلاعات احتمالا به کمک یک عامل دولتی انجام شده است.

به گزارش یورونیوز، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت در پی رویدادهای اخیر ایران که با اعتراض به گران شدن بنزین آغاز شد، یک شکاف امنیتی در سامانه‌های بانکی این کشور پدید آمده که می‌تواند به چالش مالی عمده‌ای برای جمهوری اسلامی بدل شود. این اتفاق در حالی افتاده که در نخستین روزهای پس از اعتراض‌ها در ایران، مقام‌های این کشور اینترنت را قطع کرده بودند.

این روزنامه آمریکایی شمار مشتریانی را که شماره کارت بانکی آنها لو رفته و در اینترنت منتشر شده، ۱۵ میلیون نفر ذکر کرده است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران «هک» شدن بانک‌ها را نپذیرفته اما تلویحا خبر انتشار اطلاعات مشتریان ایرانی را تأیید کرده است. آقای آذری جهرمی در این زمینه گفت: «بانک‌ها هک نشده بودند، بلکه پیمانکار فنی سابق یک مجموعه از اطلاعاتی که به آنها دسترسی داشت، نسخه پشتیبان گرفته بود و اکنون با دسترسی به این نسخه در حال تهدید و باج‌گیری است.»

وزیر ارتباطات همچنین تأیید کرد که به دولت الکترونیک حمله شده است. وی گفت: «ما با حمله بسیار سازمان‌یافته علیه دولت الکترونیک مواجه بودیم که توسط سپر امنیتی دژفا با آن مقابله شد.»

روزنامه نیویورک تایمز در مورد بانک‌هایی که به نوشته این روزنامه مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند نوشت که این رویداد مربوط به سه بانک ملت، تجارت و سرمایه بوده است. هر سه این بانک‌ها در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

نیویورک تایمز به نقل از برخی کارشناسان امنیت سایبری نوشته است: «پشت شکافی امنیتی در این ابعاد احتمالا یک دولت قرار دارد و هدف آن هم احتمالا ایجاد بی‌ثباتی بوده است. این کار تبهکارانی که قصد باج‌گیری داشته باشند، نیست.»

این روزنامه با اعلام این که اتفاق اخیر «جدی‌ترین» نقص امنیتی بانکی ایران بوده، همچنین توضیح داده که اطلاعات منتشر شده شامل نام دارنده حساب و شماره حساب بانکی افراد بوده است.

کاخ سفید و ارتش اسرائیل در واکنش به پرسش خبرنگار نیویورک‌تایمز در این زمینه از اظهار نظر خودداری کرده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!