کشورهایی که در معرض خطر بالای اومیکرون در نظر گرفته‌ شوند موقتاً از ورود به مالزی منع می‌شوند

توریست مالزی – مسافران کشورهایی که سویه اومیکرون را گزارش کرده‌اند یا در معرض خطر بالا در نظر گرفته‌ شوند، موقتاً از ورود به مالزی منع می‌شوند. به گزارش...
توریست مالزی – مسافران کشورهایی که سویه اومیکرون را گزارش کرده‌اند یا در معرض خطر بالا در نظر گرفته‌ شوند، موقتاً از ورود به مالزی منع می‌شوند.

به گزارش نیواستریت تایمز، خیری جمال الدین وزیر بهداشت گفت: این وزارتخانه در ۲۶ نوامبر آفریقای جنوبی، بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا و زیمبابوه را در فهرست محدودیت های سفر قرار داده است. از (اول دسامبر)، مالاوی به فهرست اضافه می‌شود و در مجموع به هشت کشور تبدیل می‌شود، در حالی که فهرست به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود.

وی گفت که محدودیت‌های موقت سفر همچنین برای مسافران غیرمالزیایی از کشورهایی که در معرض خطر بالای انتقال Omicron هستند یا کسانی که ۱۴ روز قبل به این کشورها سفر کرده‌اند، اعمال می‌شود.

در مورد مالزیایی‌ها، دارندگان گذرنامه طولانی‌مدت یعنی دارندگان مجوز اقامت دائم، ویزای همسر و مالزی خانه دوم من (MM2H) از ورود به کشور منع نخواهند شد. با این حال، آنها بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود، باید به مدت ۱۴ روز در مراکز قرنطینه تعیین شده تحت قرنطینه اجباری قرار گیرند. همچنین، آنها باید آزمایش‌های واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (RT-PCR) را ۷۲ ساعت قبل از حرکت، در بدو ورود و همچنین در روز دهم قرنطینه اجباری خود انجام دهند. ارزیابی خطرات در روز چهاردهم قرنطینه اجباری انجام می شود و در صورت بروز علائم قرنطینه تمدید خواهد شد.

خیری گفت مالزیایی هایی که قصد بازدید از کشورهایی را دارند که موارد مربوط به اومیکرون را گزارش کرده اند، اجازه انجام این کار را نخواهند داشت. همچنین مالزی پذیرش دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی از هشت کشور درگیر را به طور موقت تعلیق می کند.

در همین حال، خیری گفت که استفاده از سیستم گیت خودکار اداره مهاجرت مالزی به طور موقت با اعمال فوری متوقف خواهد شد. این تعلیق به این منظور است که به افسران مهاجرت اجازه می‌دهد از افرادی که وارد کشور می‌شوند سؤال کنند که آیا از کشورهای پرخطر بازدید کرده‌اند یا خیر.

او گفت پروازهای حامل مسافران از کشورهایی که موارد مربوط به اومیکرون را گزارش کرده‌اند یا کشورهایی که در معرض خطر بالای اومیکرون هستند فقط از طریق فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور (KLIA) مجاز به ورود به مالزی هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!