کمبود بارندگی و سوزاندن مزارع پس از برداشت دلیل آلودگی هواست

توریست مالزی – آلودگی هوا ناشی از گرمای شدید و سوزاندن مزارع پس از برداشت برای آماده سازی کشت است. به گزارش نیواستریت تایمز، دکتر محد هشام معاون مدیر...
توریست مالزی – آلودگی هوا ناشی از گرمای شدید و سوزاندن مزارع پس از برداشت برای آماده سازی کشت است.

به گزارش نیواستریت تایمز، دکتر محد هشام معاون مدیر کل هواشناسی مالزی (MetMalaysia) گفت: کمبود بارندگی و سوزاندن مزارع به شاخص آلودگی هوای ناسالم کمک می کند. مناطق مختلفی از کشور با کدورت هوا(haze) روبرو هستند.

وی افزود: ما به اندازه کافی درخت نمی کاریم، در حالی که فعالیت های زیادی برای سوزاندن مزارع و غیره وجود دارد و اینها باعث آلودگی هوا می شوند. وزارت محیط زیست (DOE) نیز گزارش داد که چندین آتش سوزی در مناطق جنگلی نیز رخ داده است.

وی به عموم مردم توصیه کرد که از سوزاندن هر چیزی در فضای باز، خودداری کرده و ضمن کاهش فعالیت در فضای باز، نوشیدن مقدار کافی آب را فراموش نکنند.

پیش از این، MetMalaysia اعلام کرده بود که این کشور در مرحله نهایی مونسون شمال شرقی قرار دارد که انتظار می رود تا اواسط ماه جاری با بارش کم باران در شبه جزیره مالزی، به ویژه در ایالت های شمالی، ادامه داشته باشد. صبح امروز بر اساس شاخص آلودگی هوا (API)، سه منطقه در سلانگور، هوای ناسالم را ثبت کردند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!