آمیزه‌ای از پادشاهی ملاکا، حکومت پرتغالی‌ها و فرهنگ امروز مالزی

توریست مالزی- شهر ملاکا ترکیبی شگفت انگیزاز زندگی مدرن و میراث‌های قرون وسطی است؛ آمیزه‌ای از پادشاهی ملاکا و حکومت استعماری پرتغال و فرهنگ امروزی مالزی. شهر در مقایسه...
توریست مالزی- شهر ملاکا ترکیبی شگفت انگیزاز زندگی مدرن و میراث‌های قرون وسطی است؛ آمیزه‌ای از پادشاهی ملاکا و حکومت استعماری پرتغال و فرهنگ امروزی مالزی.

شهر در مقایسه با کوالالامپور کوچک است و جنب و جوش و سرزندگی پایتخت را ندارد. ملاکا برای تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب است. شهری با المانهای مذهبی مسیحی بازمانده از حضور پرتغالی‌ها و روحیه‌ای آرام، موزه های جالب و کوچه های دوستانه، با سرعت زندگی نرم‌تر که یادآور بزرگی ملاکا در زمان گذشته است. وقتی ملاکا در اوج خود بود و آن را “ونیز شرق” می خواندند.



برخی می‌گویند تمام زیبایی مالزی یک جا درملاکا دیده می‌شود. این شهر یکی از شهرهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. متاسفانه وسایل نقلیه همگانی خیلی کم است. البته بیشتر نقاط دیدنی شهر در فاصله کمی از یکدیگر هستند. بنابراین می توانید روی یک جفت کفش پیاده روی خوب سرمایه گذاری کنید و به کاوش در شهر بپردازید!

ملاکا در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از کوالالامپور واقع شده است و این سفر حدود ۲ ساعت تا ۲:۳۰  با اتومبیل به طول خواهد کشید. همچنین می توانید با قطار و اتوبوس هم به ملاکا سفر کنید.

کروز رودخانه ملاکا نیز راهی مناسب‌ برای یک تور سریع در اطراف شهر با سرعتی آرام و بدون سر و صدا است. در طول ۴۵ دقیقه سواری و گشت و گذار بر روی رودخانه، بهترین قسمت های این شهر تاریخی را مشاهده خواهید کرد، و مناظر هایی مانند روستای سنتی مالزی (Kampung Morten) و نقاشی های زیبا را در کنار (Jonker Walk) می بینید.



برای استفاده از سرویس کروز ملاکا دو راه وجود دارد، اولی، مورا جتی است که در کنار مرکز کایاساید هریتیج سنتر (Quayside Heritage Centre) قرار گرفته است، و دیگری تامان رامپاه جتی (Taman Rempah Jetty) است که درکنار پل هنگ جبات (Hang Jebat)  واقع شده است.

این مراکز از صبح ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ شب به توریست ها و دوستداران ملاکا سرویس می دهند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − شانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!