چگونه یک آووکادو رسیده انتخاب کنیم؟

آواکادو میوه ای که شاید خیلی ها آن را نخورده باشند و یا حتی اسم آن را نشنیده باشند، میوه ای که شبیه به گلابی است و در ایران کشت نمی شود. شاید اگر با خواص این میوه آشنا شوید به فکر خوردن این میوه بیفتید.
توریست مالزی – در حدود ۴۰۰ نوع مختلف آواکادو وجود دارد که بعضی از آنها درای پوست صاف و سبز رنگ بوده ولی پوست برخی از آنها سیاه و خشن است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که حاوی مقدار قابل‌توجهی چربی است اما چربی‌های موجود در آواکادو جزو چربی‌های غیراشباع هستند که برخی از اسیدهای چرب سازنده این چربی‌ها از چربی‌های ضروری هستند و بدن قادر به سنتز آنها نیست و بدین‌ترتیب می‌توانند بخشی از نیازهای تغذیه‌ای را برطرف کنند.

اسیدهای چرب لینولئیک و لینولنیک به مقدار کم در آواکادو وجود دارند که هر دو از اسیدهای چرب ضروری هستند و چون جزو چربی‌های غیراشباع هستند، مضرات اسیدهای چرب اشباع را ندارند و مصرف متعادل آنها از واکنش‌های التهابی که زمینه‌ساز ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هستند، پیشگیری می‌کند.

آواکادو سرشار از ویتامین C و ویتامین‌های گروه B است. علاوه‌ بر این املاحی مانند پتاسیم و منیزیم به مقدار قابل‌توجهی در آواکادو موجود است که از املاح مهم و ضروری در کنترل مایعات بدن هستند. از دیگر فواید آووکادو قند کم آن و فیبر بالای آن است که به شما در سیر شدن و ماندن کمک می کند. همچنین با اینکه آووکادو میوه ای چرب است اما چون چربی آن از اشباع نشده بوده، نه تنها بد نیست بلکه در صورت مصرف متعادل به کاهش کلسترول خون کمک می نماید.

خواص و فواید درمانی آووکادو
تحقیقات نشان می دهند که افزایش مصرف خوراکی های گیاهی از قبیل آووکادو به کاهش خطر چاقی، دیابت، بیماری های قلبی، مرگ و میر کمک می نماید.

خواص و فواید درمانی آووکادو :
-بهبود و حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی
-بهبود سلامت چشم ها و بینایی
-پیشگیری از پوکی استخوان بدلیل وجود ویتامین K
-پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان از قبیل سرطان سینه، معده، کولون و لوزالمعده
-کمک به سلامت کودک در شکم مادر
-کاهش خطر ابتلا به افسردگی
-بهبود هضم غذا
-سم زدای طبیعی
-محافظت در برابر بیماری های مزمن

چگونه یک آووکادو رسیده انتخاب کنیم؟
قدم اول- ابتدا آووکادو را در کف دست خود قرار دهید.
قدم دوم- سپس آنرا فشار دهید اگر توانستید با فشار خود تغییر حالتی روی پوست بیرونی آن ایجاد کنید بدانید که رسیده است و آماده خوردن در غیر اینصورت باید چند روز به آن اجازه دهید تا برسد.

آووکادو نارس را چگونه نگه داری کنیم؟
آووکادو نارس را بهتر است به مدت ۳ تا ۴ روز بیرون از یخچال و در دمای محیط قرار دهید بدون اینکه نور خورشید به آن بخورد. به منظور تسهیل در این رابطه شما می توانید آووکادو نارس را به همراه سیب و یا موز درون یک کاغذ قهوه ای پیچانده و به مدت دو تا سه روز در دمای محیط قرار دهید.

منبع آکا ایران

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!