“مسجد شیخ لطف‌الله ” اصفهان در استان ترنگانوی مالزی

توریست مالزی – استان ترنگانو شاید آنقدر که به واسطه دو جزیره زیبای “ردانگ” و “پرهانتین” شهرت دارد، به لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی خویش شهره نباشد. گردشگران بسیاری...
توریست مالزی – استان ترنگانو شاید آنقدر که به واسطه دو جزیره زیبای “ردانگ” و “پرهانتین” شهرت دارد، به لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی خویش شهره نباشد.

گردشگران بسیاری هر ساله به ویژه در ماه‌هایی از سال که دریا در معرض “مون سون” (Monsoon)قرار ندارد (بین ماه‌های نوامبر تا ژانویه این استان در معرض بارش‌های سیل‌آسا قرار دارد و دیدار از آن توصیه نمی‌شود) از داخل و خارج مالزی به این استان سفر می‌کنند تا از زیبایی کم‌نظیر سواحل این استان لذت ببرند و تن به افسون زلال آبی بیکران دریا بسپارند.

اما شاید دیدنی‌های این استان برای ما شهروندان سرزمین آریایی کمی بیشتر از این‌ها باشد خاصه آنکه ردپایی از سرزمین کهن خود را در آن بیابیم. دیدنی‌هایی از بنای کوچک شده “مسجد شیخ لطف‌الله ” اصفهان در تپه تمدن اسلامی شهر “کوالا ترنگانو” تا مجموعه تصاویری از دیدار رسمی آخرین شاه ایران از مالزی در سال ۱۹۶۸ و حتا نوشیدنی‌های تولید ایران در رستوران‌های این شهر.


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!