معبد کوان ین (معبد الهه رحمت)

توریست مالزی – ساکنین اولیه چینی در جوامع هوکین و کانتونی در دهه ۱۸۰۰ معبد کوان ین را ساختند. در اصل نام این معبد کونگ هوک کیونگ (معبد کانتونی-هوکین)...
توریست مالزی – ساکنین اولیه چینی در جوامع هوکین و کانتونی در دهه ۱۸۰۰ معبد کوان ین را ساختند. در اصل نام این معبد کونگ هوک کیونگ (معبد کانتونی-هوکین) بوده است و زمانی نه تنها برای امور مذهبی بلکه برای فعالیت های اجتماعی در جامعه چینی مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال، با ساخت سالن اجتماعات شهر چینی ها در دهه ۱۸۸۰ این معبد برخی از اهمیت های خود را از دست داد. معبد الهه رحمت، یا معبد کوان ین، اولین معبد در جورج تاون، پنانگ بود که ساکنین چینی آن را ساخته بودند. این معبد برای ادای احترام به کوان ین، یک مذهبی بودایی که گفته می شود به مقام والای نیروانا نازل شده بود اما خواست روی زمین بماند تا افرادی که سعی می کنند به نیروانا برسند را راهنمایی و یاری دهد، ساخته شده بود. داخل معبد معمولا پر از رایحه چوب صندل است که مریدان هنگام دعا و درخواست راهنمایی از کوان ین در معبد می سوزانند.
معبد کوان ین ماچورپو، قدیس حامی دریانوردان، را نیزمحترم می شمارد؛ این فرد به شدت مورد توجه ساکنین چینی بوده است که بسیاری از آنها از راه های دور و با گذر از دریاها از چین به پنانگ می آمدند. از زیبایی های این معبد از جمله ستون ها با نقش های اژدها که از نوعی سنگ سبز تراشیده شده و سقف بلند معبد را نگه داشته اند، لذت ببرید. همچنین مجسمه کوان ین، واقع در یک اتاق داخلی، را تماشا کنید که یک زن با ۱۸ بازو را به تصویر می کشد و چهره زن صلح درونی و رضایت دنیوی را نشان می دهد.
همچنین مجسمه کوان ین که در یک اتاق داخلی که یک زن با ۱۸ بازو را به تصویر کشیده است، چهره این زن صلح درونی و رضایت دنیوی را نشان داده و یکی از جاذبه‌های معبد کونگ هوک کیونگ به شمار می‌رود. دو چاه در این معبد به چشم می‌خورد که یکی از آن‌ها در حیاط معبد و برای استفاده عموم و دیگری برای استفاده راهبان حفر شده است.
معبد الهه رحمت (Goddess of Mercy Temple) و معبد کوان ین تنگ (Kuan Yin Teng Temple) ار نام‌های دیگر این معبد هستند. اما نام اصلی این معبد کونگ هوک کیونگ (Kong Hock Keong Temple) می‌باشد.
این معبد در جورج تاون مرکزی در خیابان مسجد کاپیتان کلینگ (لبوح پیت) بین لورونگ استوارت و لبوح فرگوهر واقع شده است.
منبع: وب سایت توریسم مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!