موزه تاریخی طبیعی ساراواک Natural History Museum

توریست مالزی – از بهترین مجموعه‌های جنوب شرقی آسیا، می‌توان به موزه ساراواک اشاره کرد. از معدود موسساتی که در جنگ جهانی دوم و در دوران اشغال ژاپن مورد...
توریست مالزی – از بهترین مجموعه‌های جنوب شرقی آسیا، می‌توان به موزه ساراواک اشاره کرد.

از معدود موسساتی که در جنگ جهانی دوم و در دوران اشغال ژاپن مورد غارت قرار گرفت و صدمات زیاد دید، می‌توان به موزه ساواک اشاره کرد. این موزه جزو زیباترین نمونه‌های ویکتوریایی قرن نوزدهم در این ایالت نیز به شمار می‌رود.

ساخت این موزه به سال ۱۸۸۸ برمی‌گردد. افتتاح این موزه جهت نمایش تاریخ و فرهنگ کهن منطقه در کوچبنگ ساراواک در سال ۱۸۹۱ صورت گرفت. تاسیس این موزه به تشویق آلفرد والاس، طبیعت شناس، توسط مسئولین وقت ساراواک بود. او نمونه‌های اعجاب انگیز و ناشناخته حیات وحش جزیره بورنئو را جمع آوری کرد. از این رو، قدیمی‌ترین موزه‌ ساراواک در شهر کوچینگ ساخته شد. در این موزه، زندگی ساکنان بومی و قبایل مختلف آن به نمایش گذاشته شده است.

طراحی این موزه قدیمی به سبک یک شهرک نورماندی صورت گرفته. این موزه از یک مجموعه فرهنگ شناسی و مردم شناسی، چند نمایشکاه تاریخی طبیعی و یک قسمت مرتبط با تاریخچه صنعت نفت در ساراواک تشکیل شده است. در طبقه اول می توانید از منبت کاری‌های سنتی چوبی دیدن کنید. در پیاده‌روهای این ساختمان نیز غرفه‌هایی به چشم می‌خورد که برای رویدادها و نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در محوطه موزه نیز یک آکواریوم، یک باغ گیاه شناسی و یادبود قهرمانان مالزی به چشم می خورد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شش + 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!