نوشیدن چای سیاه و کاهش خطر مرگ زودرس

توریست مالزی – بر اساس تجزیه و تحلیل عادات درباره نوشیدن چای در تقریباً نیم میلیون نفر از مردم بریتانیا، محققان گزارش دادند که نوشیدن روزانه چای سیاه حتی...
توریست مالزی – بر اساس تجزیه و تحلیل عادات درباره نوشیدن چای در تقریباً نیم میلیون نفر از مردم بریتانیا، محققان گزارش دادند که نوشیدن روزانه چای سیاه حتی با شیر و کمی شکر ممکن است منجر به طول عمر طولانی‌تر شود.

به ‌گزارش دویچه وله به نقل از Medical News Today و طبق گزارش سازمان ملل، چای بعد از آب پرمصرف‌ترین نوشیدنی جهان است. از بین انواع مختلف، نوشیدن چای سیاه بیشتر در بریتانیا و ایالات متحده رایج است. مطالعه جدید محققان موسسه ملی سرطان در آمریکا نشان داده است که نوشیدن دو یا چند فنجان چای سیاه در روز، با یا بدون شیر و شکر، ممکن است مرگ‌ و‌ میر ناشی از همه علل را تا ۱۲ درصد کاهش دهد. به ‌طوری ‌که کسانی که روزانه بیش از دو فنجان چای می‌نوشیدند، خطر مرگ‌ و‌ میر ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته مغزی کمتری داشتند. این مطالعه در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

چای سرشار از پلی‌فنول‌ها است؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که در بسیاری از محصولات گیاهی یافت می‌شوند. چای سبز حاوی پلی‌فنول‌های بیشتری نسبت به چای سیاه است. نوع خاصی از پلی‌فنول‌ها به نام کاتچین دارای اثر آنتی‌اکسیدانی در داخل بدن هستند و استرس روی سلول‌ها را کاهش می‌دهند و به کاهش خطر بیماری کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از پلی‌فنل ممکن است از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشار خون بالا، برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی‌عروقی و دیابت نوع ۲ محافظت کند.

چای سیاه حاوی پلی‌فنول‌هایی به نام تافلاوین و تیاروبیگین است. مطالعات نشان داده‌اند که تافلاوین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند و همچنین ممکن است دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد میکروبی باشند و به کنترل چربی خون کمک کنند. البته بنا به هشدار محققان، چای حاوی کافئین است که در صورت مصرف بالا می‌تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد.

همچنین، نشان داده شده است که مقادیر کمی کافئین، عملکرد شناختی و هوشیاری را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. مقادیر بیشتر – بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم در روز – می‌تواند باعث مشکلاتی مانند لرزش، اختلال در خواب، سوزش سر دل و حتی فشار خون بالا در برخی افراد شود. با‌ این‌ حال، به‌طور متوسط، سه فنجان چای حاوی حدود ۱۸۰ میلی‌گرم کافئین است، بنابراین برای افرادی که به کافئین حساس نیستند، نباید مشکلی ایجاد کند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + دوازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!