چینی‌ها با ماهی رباتیک پلاستیک‌خوار به جنگ آلودگی اقیانوس‌ها می‌روند

توریست مالزی – محققان دانشگاه سیچوان واقع در جنوب غربی چین امیدوارند که ماهی رباتیک طراحی شده توسط آنها بتواند با خوردن ذرات پلاستیک به پاکسازی اقیانوس‌های آلوده جهان...
توریست مالزی – محققان دانشگاه سیچوان واقع در جنوب غربی چین امیدوارند که ماهی رباتیک طراحی شده توسط آنها بتواند با خوردن ذرات پلاستیک به پاکسازی اقیانوس‌های آلوده جهان کمک کند.

به گزارش یورونیوزف این ربات نرم‌تن که تنها ۱.۳ سانتیمتر طول دارد، فعلا قادر است که ذرات ریز پلاستیک موجود در آبهای کم عمق را ببلعد. با این حال، دانشمندان چینی در تلاشند تا با ارتقاء توانمندی این ربات بتوانند از آن برای پاکسازی آبهای عمیق اقیانوس‌ها و نیز جمع‌آوری اطلاعات لازم برای تجزیه و تحلیل آلودگی دریاها استفاده کنند. این ماهی رباتیک سیاه رنگ با تابش نور تغذیه می‌شود و قادر است با انرژی دریافتی از طریق تابش نور، باله‌ها و بدن خود را تکان دهد. سیستم تابش نور به دانشمندان کمک می‌کند تا این ماهی را کنترل و از برخورد آن با سایر ماهی‌ها و اجسام دیگر جلوگیری کنند.

این ماهی رباتیک اگر از سوی سایر ماهی‌ها بلعیده شود، به راحتی قادر است که از سیستم گوارش و دفع آن به سلامت عبور کند. در ساخت این ماهی از پلی اورتان (Polyurethane) استفاده شده که ماده‌ای سازگار با محیط زیست است.

این ماهی رباتیک افزون بر جذب آلاینده ها قادر است که خود را نیز در صورت آسیب‌دیدگی بازیابی و بازسازی کند. سرعت حرکت این ماهی به ۲.۷۶ طول بدن آن در ثانیه می‌رسد که سریعتر از اکثر ربات‌های نرم‌تن است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 + سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!