آغاز نخستین برنامه پنج ساله مقابله با فساد در مالزی

توریست مالزی – دولت پاکاتان هاراپان به رهبری ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی نخستین برنامه پنج ساله مقابله با فساد را در این کشور، با هدف رفع فساد در...
توریست مالزی – دولت پاکاتان هاراپان به رهبری ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی نخستین برنامه پنج ساله مقابله با فساد را در این کشور، با هدف رفع فساد در سیستم های مختلف این کشور تا سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد .
به گزارش ایرنا، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در مراسم ویژه آغاز به کار این برنامه اعلام کرد:شروع این برنامه به معنی مجازات عاملان فساد رخ داده در گذشته نیست بلکه به معنی جلوگیری از بروز فساد در بخش های مختلف این کشور در آینده است.
این اظهارات ماهاتیر محمد در پاسخ به برخی منتقدان دولت جدید مالزی مطرح شد که معتقدند بیش از حد خود را درگیر مسائل گذشته کرده است. به گفته ماهاتیر محمد دراین طرح تمامی اعضای دولت در بخش های مختلف این کشور که مشغول به کار هستند و تمامی اعضای جدیدی که در آینده به آن ها می پیوندد، جامعه هدف هستند.
ماهاتیر محمد ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این برنامه فرهنگ اداری این کشور برای مقابله با فساد ارتقا یابد. وی گفت که این هدف به راحتی قابل به دست آمدن نیست ، اما ما باید سیاست هایی را به عنوان مبانی پایه برنامه ریزی کنیم و یک نظام مبتنی بر حکمرانی خوب و یکپارچه را به جریان اندازیم.
مرکز اجرای برنامه ۵ ساله حکمرانی ، یکپارچگی و مبارزه با فساد ، یکماه پس از روی کار آمدن دولت پاکاتان هاراپان به رهبر ماهاتیر محمد ایجاد شد. این برنامه دارای ۲۲ استراتژی کلی و ۱۱۵ ابداعات مختلف ضد فساد در شش بخش اصلی ،سیاست گذاری، خرید و فروش عمومی، اجرای قانون در بخش های عمومی ، ادارات دولتی ، قانونی و قضایی، و شرکت های وابسته به دولت است.
طبق گزارش دولت ، برنامه ملی جدید مقابله با فساد، جایگزین برنامه یکپارچگی مالزی که درسال ۲۰۰۴ به اجرا در آمده بود، خواهد شد.
ماهاتیر محمد پس از روی کار آمدن در اردیبهشت سال جاری ،۲ برنامه مقابله با فساد و کاهش بدهی های این کشور را از اولویت های اصلی دولتش اعلام کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

7 + دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!