احتمال تمدید مقررات منع آمد و شد به مدت دو هفته دیگر

توریست مالزی – قرنطینه دو هفته ای فعلی که قرار است روز دوشنبه پایان یابد، شاهد کاهش تعداد موارد مثبت کووید – ۱۹ بوده است، اما به دلیل زیاد...
توریست مالزی – قرنطینه دو هفته ای فعلی که قرار است روز دوشنبه پایان یابد، شاهد کاهش تعداد موارد مثبت کووید – ۱۹ بوده است، اما به دلیل زیاد بودن مرگ و میر و موارد روزانه، تمدید این امر اجتناب ناپذیر است. زیرا تعداد موارد ابتلا هنوز به ۴۰۰۰ مورد نرسیده است.

به گزارش استار، اما حتی وزرای مسئول مدیریت بیماری همه گیر کووید – ۱۹ اظهار اطمینان نمی کنند که شورای امنیت ملی قرنطینه را تمدید خواهد کرد یا نه، وزیر دفاع داتوک سری اسماعیل صبری تأیید کرد که شورای امنیت ملی امروز طبق معمول نشست خواهد داشت. وی گفت: دستور کار معمولاً مطالب ارائه شده توسط وزارت بهداشت است، اما من مطمئن نیستم که چه چیزی ارائه خواهد شد.

وزرای دیگری که در پانل شورای امنیت ملی نیز حضور دارند، از افشای این که آیا بحث در مورد تمدید قرنطینه در دستور کار است، خودداری کردند. وزیر تجارت و صنایع بین المللی داتوک سری آزمون علی گفت: ما به طور جمعی در شورای امنیت ملی در مورد همه موارد مرتبط بحث خواهیم کرد. وزرای دیگر فقط گفتند: “منتظر تصمیم شورای امنیت ملی باشید.”

با این حال ، یک منبع گفت که موضوع تمدید قرنطینه قطعاً مورد بحث قرار خواهد گرفت زیرا قرنطینه فعلی در ۱۴ ژوئن به پایان می رسد و انتظار می رود بحث های زیادی از وزارتخانه های مختلف، براساس گزارشات توسط وزارت بهداشت انجام شود. “هنگامی که دولت برای اولین بار در مورد قرنطینه تصمیم گرفت، ما می دانستیم که بعید است بتوانیم طی دو هفته همه گیری را به یک سطح قابل کنترل برسانیم. این مورد نیز در آن زمان مورد بحث قرار گرفت، اما ما تصمیم گرفتیم ابتدا دو هفت های این کار را انجام دهیم.

این منبع گفت: “شورای امنیت ملی اکنون باید بر اساس حقایق و ارقام تصمیم بگیرد که آیا برای نجات جان انسان ها تمدید مورد نیاز است یا نه اما ما همچنین باید به فکر نجات معیشت باشیم که این نگرانی دیگری در رکود اقتصادی فعلی است.” جلسات شورای امنیت ملی محرمانه است و تنها افرادی که می توانند درباره تصمیمات آن صحبت کنند نخست وزیر تان سری محی الدین یاسین، اسماعیل صبری و مدیر کل بهداشت و درمان دکتر نور هشام عبدالله هستند.

یک منبع دیگر همچنین اشاره کرد که دولت از ابتدا می دانست که دو هفته قرنطینه کافی نخواهد بود زیرا تاریخ مجوز های کار که توسط Miti صادر شده تاریخ انقضا ندارند. این فقط بیان می کند که فرد می تواند از اول ژوئن تحت قرنطینه فعلی کار کند اما در هیچ کجا بیان نمی شود که این مجوز در ۱۴ ژوئن به پایان می رسد. بنابراین، در صورت تمدیدقرنطینه کنونی، قابل استفاده خواهند بود. در بررسی مجوزهای کار صادر شده توسط میتی آمده است که کسانی که دارای این نامه هستند “در طول MCO که از اول ژوئن آغاز می شود مجاز به کار هستند و باید مراحل استاندارد عملیاتی تعیین شده توسط دولت مالزی را رعایت کنند. روز چهارشنبه،

وزارت بهداشت اظهار داشت که Rt کشور – شاخصی گسترش کووید – ۱۹ به زیر ۱.۰ تا ۰.۹۶ کاهش یافته است. وزارت بهداشت در فیس بوک خود اعلام کرد: “تعداد موارد روزانه نیز کاهش یافته و این مربوط به MCO است که هم اکنون از ۱ ژوئن تا ۱۴ ژوئن برقرار است. در ۲۸ مه، نخست وزیر اعلام کرد که کشور از اول ژوئن به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد، فقط بخش های اساسی اقتصادی و خدمات مجاز به فعالیت هستند. در آن زمان، تعداد موارد کووید از ۸۰۰۰ مورد بیشتر بود و انواع جدیدی کشف شده بود، و سیستم بهداشتی درمانی در حال فروپاشی بود.

محی الدین سپس گفت که اگر مرحله اول قرنطینه در کاهش تعداد موارد روزانه موفقیت آمیز باشد، دولت به مرحله دوم چهار هفته ای می رود که به برخی از بخش های اقتصادی اجازه می دهد تا افتتاح شوند به شرطی که هیچ اجتماع بزرگی در کار نباشد و فاصله فیزیکی انجام شود. “انتظار می رود که مرحله قرنطینه چهار هفته پس از پایان مرحله یک به طول انجامد. محی الدین گفته بود: “پس از آن، مرحله سه با اجرای دستور کنترل جنبش آغاز خواهد شد که هیچگونه فعالیت اجتماعی مجاز نیست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!