تغییر نام فیسبوک، راه حل زاکربرگ برای نجات از بحران و ورود به دنیای متاورس

توریست مالزی – مارک زاکربرگ می‌خواهد با تغییر نام فیسبوک به جهان نشان دهد که این شرکت دیگر تنها روی شبکه اجتماعی Facebook متمرکز نیست و هدف بزرگ آن...
توریست مالزی – مارک زاکربرگ می‌خواهد با تغییر نام فیسبوک به جهان نشان دهد که این شرکت دیگر تنها روی شبکه اجتماعی Facebook متمرکز نیست و هدف بزرگ آن دنیای مجازی متاورس است.

به گزارش گجت نیوز، یک منبع آگاه اطلاع داده است که فیسبوک هفته آینده نام خودش را تغییر می‌دهد. در واقع تغییر نام فیسبوک نشانه‌ای برای جدیت توسعه دنیای مجازی متاورس (Metaverse) از سوی این کمپانی است.

این نام جدید توسط مارک زاکربرگ مدیرعامل این کمپانی هفته آینده در کنفرانس “Connect” فیسبوک اعلام می‌شود؛ اما شاید هم زودتر این نام جدید اعلام شود و سیگنالی از فاصله گرفتن غول فناوری آمریکایی از شبکه‌های اجتماعی و تمام دردسرهای آن باشد. این تغییر برند باعث می‌شود اپلیکیشن فیسبوک هم در کنار دیگر محصولات نرم افزاری این کمپانی مثل اینستاگرام و واتساپ قرار بگیرد و با نام اصلی کمپانی متفاوت باشد. هرچند سخنگوی فیسبوک هیچ اظهار نظری در مورد این موضوع نکرده است.

فیسبوک در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کارمند در بخش سخت افزارهای مصرفی مثل عینک‌های واقعیت افزوده دارد که زاکربرگ معتقد است در آینده آن‌ها هم مثل گوشی‌های هوشمند در هر خانه‌ای یافت می‌شوند. زاکربرگ در ماه جولای به وب‌سایت The Verge گفته بود: طی سالیان پیش رو می‌بینیم افرادی که ما را به عنوان یک شرکت رسانه اجتماعی می‌شناختند، به عنوان یک شرکت متاورس خواهند شناخت.

تغییر نام فیسبوک همچنین می‌تواند فعالیت‌های آتی زاکربرگ را هم از مدیریت فیسبوک تفکیک کند و به این مدیر جوان اجازه دهد با جدیت بیشتری روی برنامه‌های دیگر شرکت خود کار کند. یکی از کارمندان سابق فیسبوک که فرانسیس هاگن نام دارد، اخیراً برخی از اسناد داخلی این شرکت را در اختیار وال استریت ژورنال قرار داده است. در ایالات متحده اعتماد عمومی به فیسبوک کاهش پیدا کرده و کسب و کار این کمپانی رو به افول است.

فیسبوک اولین شرکتی نیست که با گسترده‌تر شدن کسب و کار و جاه‌طلبی‌های خود نامش را تغییر می‌دهد. در سال ۲۰۱۵، گوگل که تحت نظارت هلدینگی به نام «آلفابت» کار می‌کرد، مجدداً سازماندهی شد تا کمپانی مادر نشان دهد گوگل فقط نام یک موتور جستجو نیست، بلکه گروه وسیعی از فعالیت‌ها را از ساخت اتومبیل‌های بدون راننده گرفته تا فناوری‌های سلامت تشکیل می‌دهد. Snapchat هم بعد از مدتی به Snap Inc تغییر نام پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶ این شرکت خودش را به عنوان یک تولیدکننده دوربین معرفی کرد و نخستین عینک دوربین‌دار خود به نام Spectacles را هم رونمایی کرد.

نام جدید فیسبوک چیست؟
نام جدید شرکت فیس بوک هنوز محرمانه است و برای درز نکردن آن به بیرون حتی بسیاری از مدیران ارشد این کمپانی نیز اطلاعی از آن ندارند. یکی از نام‌های احتمالی می‌تواند “Horizon” باشد. هوریزون نام نسخه واقعیت افزوده منتشر شده فیسبوک است که این کمپانی چند سالیست روی توسعه آن کار می‌کند. نام این برنامه به تازگی، بلافاصله بعد از معرفی یک محل کار مجازی از سوی فیسبوک به نام Horizon Workrooms، به Horizon Worlds تغییر پیدا کرده است.

گذشته از اظهارات زاکربرگ، کمپانی فیسبوک به طور پیوسته خودش را برای تمرکز روی نسل بعدی فناوری آماده می‌کند. تابستان گذشته بود که یک تیم مستقل متاورس تشکیل شد. اخیراً هم اندرو باسورت که پیش از این رئیس بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیسبوک بود، به عنوان رئیس این تیم انتخاب شده است. علاوه بر این، همین دو روز پیش فیسبوک اعلام کرد که می‌خواهد بیش از ۱۰ هزار نفر را برای کار روی Metaverse در قاره اروپا استخدام کند.

زاکربرگ در مصاحبه‌ای گفته بود که «متاورس» تمرکز اصلی بعدی فیسبوک است و بعد از اینترنت موبایل می‌تواند فصل جدیدی از دنیای اینترنتی را رقم بزند. در حالی فیسبوک طی هفته‌های گذشته شدیداً ایده متاورس را تبلیغ می‌کند که هنوز درک درستی از آن وجود ندارد. این اصطلاح اولین بار توسط یک نویسنده رمان‌های علمی تخیلی به نام نیل استفنسون برای توصیف یک دنیای مجازی به مردم، مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون هم یکی از بزرگ‌ترین و بحث‌برانگیزترین کمپانی‌های جهان می‌خواهد روی آن سرمایه‌گذاری کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!