جهش ۱۱۵ درصدی شمار متقاضیان پناهندگی به اتحادیه اروپا؛ افغان‌ها دوم شدند

توریست مالزی – شمار پناهجویانی که در ماه مارس گذشته نخستین درخواست پناهندگی خود را به یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه کردند به ۷۳ هزار و...
توریست مالزی – شمار پناهجویانی که در ماه مارس گذشته نخستین درخواست پناهندگی خود را به یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه کردند به ۷۳ هزار و ۸۵۰ نفر رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۱۵ و در مقایسه با فوریه امسال ۳۵ درصد بالاتر بود.

به گزارش یورونیوز، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) روز دوشنبه و همزمان با روز جهانی پناهندگان با انتشار گزارشی اعلام کرد که جهش رخ داده در شمار متقاضیان پناهندگی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر تحت تاثیر آوارگی اوکراینی‌ها پس از تهاجم نظامی روسیه به این کشور بوده است. چنان که تعداد اوکراینی‌هایی که نخستین تقاضای پناهندگیشان در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ثبت شده با جهشی ۴۴۳ درصدی از ۲ هزار و ۳۷۰ نفر در فوریه پیش به ۱۲ هزار و ۸۷۵ تن طی مارس گذشته رسیده است.

بر پایه این گزارش، در مارس گذشته، ۶ هزار و ۵۱۰ پناهجو نیز پس از رد درخواست قبلی، تقاضای جدیدی را ارائه کرده‌اند که تعداد آنها در مقایسه با مارس سال پیش ۴ درصد و در مقایسه با فوریه امسال ۶ درصد افزایش یافته است. پس از اوکراینی‌ها (۱۲ هزار و ۸۷۵ تقاضای اول) که بزرگترین گروهی بودند که در مارس گذشته به دنبال پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بودند، افغان‌ها (۷ هزار و ۷۷۰)، سوری‌ها (۷ هزار و ۳۲۰)، ونزوئلایی‌ها (۴ هزار و ۷۰۵) و کلمبیایی‌ها (۳ هزار و ۵۶۵) قرار دارند.

آلمان در مارس گذشته با دریافت ۱۹ درصد تقاضاهای نخست پناهندگی در صدر قرار گرفت و پس از آن اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بیشترین تقاضای پناهندگی را دریافت کردند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!