مرحله آزمایشی استفاده از تراموای بدون ریل در بعضی از شهرهای مالزی

توریست مالزی – به عنوان جایگزینی ارزان تر و سبزتر برای حمل و نقل، Automated Rapid Transit (ART) به زودی وارد سایبرجایا می شود. به گزارش کی ال فودی،...
توریست مالزی – به عنوان جایگزینی ارزان تر و سبزتر برای حمل و نقل، Automated Rapid Transit (ART) به زودی وارد سایبرجایا می شود.

به گزارش کی ال فودی، داتوک حمید حسین گفت: این برنامه در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز می شود. شورای شهرداری سپنگ برنامه آزمایشی سه ماهه ای خواهد داشت. علاوه بر این، تراموا بدون ریل بین Persianran Rimba Permai و Persiaran Bestari حرکت می کند. این کار باید برای اطمینان از قابلیت های ART در جاده انجام شود.

ظاهراً این دومین بار است که سیستم ART در مالزی به صورت آزمایشی اجرا می شود. اوایل امسال، تراموا بدون ریل در اسکندر جوهور آزمایش شد. این احتمال وجود دارد که مالزی در آینده شاهد اجرای بیشتر سیستم های ART باشد. مقامات در Sarawak در حال بررسی استفاده از آن در کوچینگ در سال آینده هستند.

ART یک سیستم حمل و نقل با ظرفیت متوسط ​​برای حمل و نقل مسافر شهری است. اگرچه شبیه تراموا است، اما نیازی به ریل ندارد و می تواند مانند اتوبوس در جاده کار کند. با برق کار می کند اما می تواند از اشکال دیگر انرژی سبز نیز استفاده کند. علاوه بر این، برای برق نیازی به سیم های سربار ندارد.

این تراموا می تواند تا ۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و مسیر خود را طی کند. راننده ای برای آن خواهند گذاشت تا بر ایمنی آن نظارت کند. ظرفیت تراموا در حدود ۳۰۰-۵۰۰ مسافر خواهد بود. علاوه بر این، یک شارژ کوتاه ۱۰ دقیقه ای می تواند تا ۲۴ کیلومتر را طی کند!

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!