مهم ترین تیتر های سیاسی مالزی

توریست مالزی – با استعفای محی الدین یاسین از سمت نخست وزیری، جو سیاسی مالزی بیش از پیش پرتنش شده است. رقابت بر سر کسب اکثریت و مجلس و...
توریست مالزی – با استعفای محی الدین یاسین از سمت نخست وزیری، جو سیاسی مالزی بیش از پیش پرتنش شده است. رقابت بر سر کسب اکثریت و مجلس و دست یافتن به سمت نخست وزیری سیاستمداران مالزی را به تکاپو انداخته است. آنچه در پی می‌آید مهمترین عناوین خبری سیاسی رسانه های مالزی در روز گذشته است.

– تان سری محی الدین یاسین گفت: تا زمانی که جانشین وی تعیین نشود، به وظایف اجرایی خود به عنوان نخست وزیر موقت، هر چند با اختیارات محدود، ادامه خواهد داد.

– محی الدین کار بدون کابینه را آغاز کرد.

– محی الدین، استعفای کابینه ۲۹ نفره خود از جمله اسماعیل صبری را اعلام کرد.

– محی الدین گفت: من برای ماندن در قدرت از همکاری با سیاستمداران فاسد خودداری کردم، من می توانستم با فدا کردن اصول، برای ماندن در پست نخست وزیری، راه آسان را انتخاب کنم. اما این انتخاب من نیست.

– اسماعیل صبری، در یک پست فیس بوکی ضمن خداحافظی از همه مردم تشکر کرد و از اشتباهاتی که ممکن است در دوران تصدی خود مرتکب شده باشد عذرخواهی کرد.

– نور هشام عبدالله از همکاران خود در وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی خداحافظی کرد و از آنها خواست تا قوی بمانند و عزم خود را برای خدمت به مردم تقویت کنند.

– دکتر وی از همه کارکنان وزارت حمل و نقل خداحافظی و تشکر کرد و از هر گونه کوتاهی در دوران تصدی وزارت خود عذرخواهی کرد.

– خیری جمال الدین وزیر علوم ، فناوری و نوآوری از سمت خود استعفا داد.

– انور از استعفای محی الدین استقبال کرد.

– به گفته وکلا، نخست وزیر موقت حق درخواست کابینه کوچک را ندارد.

– از کارمندان دولت خواسته شد در میان آشفتگی سیاسی مالزی بی طرف بمانند.

– نخست وزیر اطمینان داده است که برنامه واکسیناسیون ملی (NIP) تحت تأثیر آخرین تحولات سیاسی کشور قرار نخواهد گرفت.

– رییس آمنو، دکتر احمد زاهد حمیدی می گوید که هرگز به ذهنش خطور نکرده است که خود را به عنوان نخست وزیر بعدی معرفی کند، اگرچه برخی ادعا کردند که او طالب این پست است.









پاسخی ارسال کنید

*

*

یک + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!