همکاری شرکت‌های چینی برای رقابت با پلی استور گوگل

توریست مالزی – شرکت‌های چینی هوآوی، ویوو، اوپو و شیائومی در حال همکاری برای راه‌اندازی یک پلت‌فرم هستند که به برنامه‌نویسان غیر چینی امکان آپلود همزمان اپلیکیشن‌ها از اپ‌استورهای...
توریست مالزی – شرکت‌های چینی هوآوی، ویوو، اوپو و شیائومی در حال همکاری برای راه‌اندازی یک پلت‌فرم هستند که به برنامه‌نویسان غیر چینی امکان آپلود همزمان اپلیکیشن‌ها از اپ‌استورهای این شرکت‌ها را می‌دهد.

به گزارش دنیای اقتصاد، هدف از این همکاری، رقابت با پلی استور گوگل عنوان شده است. از آنجا که گوگل استور در کشور چین فیلتر است، کاربران اندرویدی چینی به دانلود اپلیکیشن‌ها از دیگر استورهای داخلی این کشور عادت کرده‌اند که اکثر این استورها به شرکت‌های هوآوی و اوپو تعلق دارند. اما خارج از چین، گوگل استور حرف اول را در بازار اپلیکیشن‌ها می‌زند. در نتیجه انحصار پلی استور، اپ‌استورهای دیگر همواره با محدودیت پشتیبانی از طرف برنامه‌نویسان همراه بوده‌اند.

اما طرح GDSA به احتمال زیاد می‌تواند این محدودیت را برای شرکت‌های چینی برطرف کند. این سرویس در حال حاضر برای ۹ کشور و منطقه از جمله هند، اندونزی، روسیه و مالزی برنامه‌ریزی شده است. هوآوی در اروپا و شیائومی در هند، دو برند مطرح به حساب می‌آیند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!