پلیس بوکیت امان خواستار اصلاح قوانین برای تبدیل کنندگان دوچرخه به دوچرخه پشه شد

توریست مالزی – پلیس بوکیت امان خواستار تصمیم گیری قوانین جدید برای اقدام علیه مغازه ها یا افرادی است که اصلاحات لازم را برای تبدیل دوچرخه به دوچرخه ‘basikal...
توریست مالزی – پلیس بوکیت امان خواستار تصمیم گیری قوانین جدید برای اقدام علیه مغازه ها یا افرادی است که اصلاحات لازم را برای تبدیل دوچرخه به دوچرخه ‘basikal lajak’ یا دوچرخه پشه انجام می دهند.

به گزارش استار مالزی، معاون تحقیقات و ترافیک فدرال داتوک دیتوک عزیزمن علیاس گفت: قوانین فعلی به اندازه کافی برای مقابله با مسئله ‘تشکیل’ کافی نسیت (جوانانی که با دوچرخه اصلاح شده مسابقه می دهند).

وی گفت: ‘بسیاری از بچه های درگیر زیر ۱۰ سال سن دارند و طبق قوانین، نمی توانیم به غیر از نگه داشتن و تحویل آنهابه والدین یا سرپرستشان ، هیچ اقدامی دیگری انجام دهیم. ‘ما به قوانینی برای رسیدگی به این مسئله نیاز داریم، به این معنی که ما به دنبال هر کسی هستیم که این تغییرات را در دوچرخه ها ایجاد کند.’

وی گفت که این دوچرخه ها چراغ و ترمز ندارند و دارای میله به جای دسته ، چنگال چرخ ها و صندلی های تغییر یافته هستند تا سوار بتواند موقعیت ‘سوپرمن’ را به راحتی احساس کند. ‘دوچرخه سواران نیز کلاه ایمنی ندارد و با بی احتیاطی در ترافیک و خیابان ها مسابقه می دهند. این نه تنها زندگی آنها را به خطر می اندازد بلکه جان سایر رانندگان جاده را نیز به خطر می اندازد.

وی گفت: باید تمام دستگاههای اجرایی که در رسیدگی به این موضوع دخیل هستند همکاری نمایند. ما به اداره حمل و نقل جاده ای (JPJ) و وزارت حمل و نقل نیاز داریم تا به این موضوع توجه کنند و مقررات مربوطه را ارائه دهند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. چرا که ‘ما (پلیس) فقط برای اجرای قانون هستیم. ما به قوانینی که در حال حاضر وجود دارد محدود شده ایم و فقط می توانیم در آن قوانین عمل کنیم. اگر به زودی عمل نکنیم فاجعه دیگری در راه است.

چند سال قبل پرونده مهلک مرگباری رخ داده بود که در آن هشت دوچرخه سوار نوجوان کشته شدند. این سانحه حدود ساعت ۳.۳۰ صبح در امتداد جلان لینگکاران دالام در جوار قبرستان محمودیه مسلمان رخ داده است.

وی گفت: ‘در حال حاضر ، هم اکنون ما از قوانین راهنمایی و رانندگی ۱۹۵۹، قانون حمل و نقل جاده ای ۱۹۸۷ و قانون کودک ۲۰۰۱ استفاده می کنیم. ‘با قوانین فعلی، ما می توانیم به دلیل نقض قوانین راهنمایی و رانندگی ۱۹۵۹ برای این دوچرخه سواران جرایمی صادر کنیم و دوچرخه های آنها را به طور نامحدود طبق بند ۱۱۲ (۳) قانون حمل و نقل جاده ای ۱۹۸۷ تصرف کنیم.’ همچنین در قانون کودک ۲۰۰۱ ، پلیس می تواند تحقیقات درباره سهل انگاری والدین یا سرپرستان قانونی را آغاز کند.

وی گفت: ‘سال گذشته، ما ۹۳ عملیات را در سطح کشور انجام دادیم در آن عملیات ۱۰۵ دوچرخه ضبط کردیم. ‘امسال فقط ۱۳ عملیات را در سطح کشور انجام دادیم و ۱۱۶ دوچرخه نیز توقیف کردیم.’ ما حدس می زنیم بسیاری از زخمی ها گزارش نشده است.

در همین حال ، نماینده موسسه تحقیقات ایمنی جاده ای در مالزی (میروس) گفت که بیانیه ای در مورد این موضوع صادر می کند. وزارت ایمنی جاده اظهار نظر خودداری کرد و گفت که منتظر تحولات بیشتر است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!